Meestal de initialen van de horlogemaker en de datum waarop het onderhoud is gepleegd. In dit geval dan 28-6-'79.
Volgens mij tellen die in jaren die de Keizer regeert.
Maar wie is dat nu?
Je bedoelt in Romeinse cijfers? Nee hoor.
Wat bedoel je daar nu precies mee? Wie de horlogemaker is? Dat zul je - tenzij je de onderhoudshistorie weet (bij de duurdere merken is dat opvraagbaar ahv het serienummer) - niet kunnen achterhalen.
Nee de Keizer van japan op dit moment. Volgens mij is hij nl recent geserviced hij loopt +4 per dag!
Het uurwerk is brandschoon.
Oh, dat hoeft niet persé hoor. Ik heb hier een horloge uit 1962 die van mijn vader is geweest en nog nooit een servicebeurt heeft gehad, maar er ook nog als nieuw uitziet van binnen en ook iets van -7 per dag doet ongeveer. Maar niet iedere horlogemaker zet de onderhoudsdatum ook in de caseback. Seiko vraagt geen onderhoudshistorie van de horlogemakers, dus dat is niet te achterhalen vrees ik.
Het is in japan jaar maand dag.
H is wss de Heisei periode. En dan het 28e jaar. Dus dat is 2017 vermoedelijk.
Weer wat geleerd!
Gij weet een hoop!
Iemand die weet waar je in NL de originele lederen Seiko 18/15mm banden koopt?
En de Seikomatic-R is aangekomen net. Erg leuk model en in nette staat voor de leeftijd denk ik.
Maar toch wel wat meer overlap met de Skyliner dan gehoopt, dus of die blijven gaat is de vraag.
Heel mooi Ruben,
Bij mij kwam een hele leuke skyliner 6102 voorbij en de prijs was erg goed dus kaupe!
Alleen het glaasje is kapot zijn die te krijgen?
Een 310T08AN heb je nodig. (het is een 6102-8000 toch?)
Ja ik denk het, de foto’s zijn niet zo heel duidelijk.
Ziet er verder wel goed uit, right?
Ik heb u een pb gestuurd.
Lastig te zeggen vanaf deze foto. Lijkt wel alsof er op 1 en 9 uur op de wijzerplaat plekjes zitten
Coool! retro modern
Tja dat kan hoeft niet is afwachten tot hij hier is, spannend