Wat krijg jij binnen?
Een date only bell matic. Ik ben heel benieuwd, maar wanneer is nog de vraag
Gaaf zeg ook erg benieuwd naar, een alarm horloge is toch wat bijzonders vind ik. Zelf tijdje een tudor advisor overwogen maar die prijzen gaan nu echt nergens meer over. Maar onwijs benieuwd naar jouw bellmatic!
Van het weekend binnen gekomen, weer een vintage horloge in de collectie met een kleurtje
Hij komt uit 1977, volgens de vorige eigenaar zit er net een nieuw batterijtje en glas in.
Waar ik van sta te kijken is hoe strak deze is, bijna 44 jaar oud en dan nog zo strak, deze heeft de tand des tijds beter overleeft dan ik zullen we maar zeggen…
Wat denken jullie: in zeer goede staat of opgemaakt?
Mij maakt het niet zoveel uit, ben er namelijk zeer content mee, gewoon nieuwsgierig.
Geen idee maar erg gaaf!
Lastig te zien vanaf deze foto’s. De clasp is vaak een goeie giveaway. Heb je daar een goeie foto van?
Die is zeker beet genomen
Kunstlicht is natuurlijk nooit de beste setting, je ziet de brush sporen duidelijk. Of bedoel je hoe seiko nog te lezen is?
Ik bedoelde de afwerking. De clasp is idd opgemaakt, die hoort niet gebrushed te zijn. En als de kast opnieuw opgemaakt is is het iig niet slecht gedaan maar meer kan vanaf deze foto’s iig niet zien.
Zal morgen wel bij daglicht wat foto’s maken.
Hij is toch fotogeniek
Kan haast niet anders dan dat die onder handen is genomen…
Edit: bij nadere inspectie … not so sure anymore. Nog vrij strak die kast
Daar dacht ik ook aan, of iemand met hele strakke hand heeft hem opgemaakt of hij is gewoon in zeer goede staat. Foto’s van vandaag met dag licht
Geeft dit meer duidelijkheid? Met mijn beperkte kennis zou ik zeggen origineel.
Het is een prachtig horloge en gezien de prijzen die voor een KQ is niet aannemelijk dat iemand
uuren werk besteed oom kast strak te maken zoals zo vaak gedaan wordt in die andere verzamelaars hoek van Rolexen, Omega’s en
Ik vermoed dat dit een “zondags” horloge was, en dat ie goed bewaart is gebleven
Ik ben ook maar een mens met een “boeren verstand”, en dit is maar mijn mening die met andere argumenten onderuit gehaald kan worden
Groeten Iwan
PS
Denk dat ik ook maar eens op zoek
moet gaan nar zo een KQ
Kast lijkt me niet gepolijst.
Mooie vondst!
Laat de achterkant ook eens zien, erg mooie aanwinst Lex. Ik heb mijn KS56 bij de horloge doctor liggen.
Maar ik ben ook nog op zoek naar een mooie date only King seiko.
Op het moment is dit mijn favoriet onder de vintage seiko’s
Kijk ns aan
Heeft jouw minutenwijzer een buts gehad of een artifact op de foto?
Verder is ook deze gewoon erg nice