Het horloge heeft veel plussen als ik het zo lees. Voor het juiste bedrag zou ik het doen. Als je het horloge om de pols hebt zie je het mooie geheel en niet de details op de plaat naar mijn mening.
Ja ik hak die knoop gewoon door en kan hem terug sturen als het geheel mij niet bevalt.
Ik vind wat ik bovenstaand stuurde dus mooier en minder storend dan bijvoorbeeld echt een vlek of verkleuring lokaal overigens denk ik dat op deze dial het gewoon wat kalk is wat met een schoonmaakbeurt er wel af zou moeten gaan maar voor ik zulke stappen neem eerst kijken in het echt hoe het uitpakt. (Onder macro is alles namelijk vies) hahaha
hier zou ik bijvoorbeeld nee tegen zeggen.Waar ben je mee geholpen? Met alleen het venstertje? Ik weet niet of het mogelijk/makkelijk is om deze opnieuw te plaatsen.
Dit is mij trouwens ook al overkomen
Ik heb complete 5606 uurwerken liggen. Ik weet niet of de venstertjes dezelfde afmetingen hebben.
Dank je voor je reactie Michiel. Alleen venstertje zou genoeg zijn, maar bij een identieke donor weet je uiteraard zeker of het gaat passen. Bij @Aad57 bleek eerder al dat er veel verschillende maatjes zijn
en dan net niet past.
Dit is er misschien een voor het domme vragen hoekje. Maaaar…
Zijn alle 5626 uurwerken een chronometer gecertificeerd uurwerk?
Nou volgens mij is dat de beschadiging van het glaasje, dat breekt het licht op zodanige wijze dat de plaat aangetast lijkt, ik heb dat al vaker gezien vooral als de foto van bovenaf is genomen. Ik zou deze als de prijs goed is zeker niet laten liggen.
Of het moet natuurlijk op andere foto’s duidelijk zijn das een andere zaak maar afgaande op deze foto, een kandidaat voor de collectie.
Nee de meeste niet! Alleen degene die het op de wijzerplaat aangeeft.
Meestal heeft het uurwerk ook een serienummer, dat hebben de niet gecertificeerde uurwerken niet.
Bovenste foto tussen 10 en 11 wijzerplaat lijkt beschadigd onder een andere hoek all clear! Komt door het beschadigde glas
Mijn ervaring met japanners is dat het altijd erger op de foto’s wordt gemaakt dan het in werkelijkheid is dus verwacht eigenlijk ook geen gekkigheden en hooguit lichte verkleuring van patina.
Je laat 2 hele mooie klokkies zien! Mijn handen jeuken alweer
Deze heb ik niet gekocht hoor degene daarboven heb ik wel gekocht!
Deze heb ik wel gekocht en knoop doorgehakt!
Ja weet ik, ik wou gewoon even reageren op je opmerking over de wijzerplaat, dat het dus meestal wel meevalt.
Mijn nieuwe aanwinst btw die heeft wel een beschadiging.
Vintage seiko is echt heel gaaf zitten zulke mooie aparte modellen tussen. Dit wordt mijn 2e vintage seiko, naast mijn naar mijn mening prachtige 5126-8130
Daini rules
Die vind ik dan weer echt niet mooi.
Zaratsu wil ik.
Er is meer dan alleen die duitse polijsttechniek
True, maar dat mogen ze houden.
Toch een beetje de underdog. Maar op sommige vlakken streefden ze Suwa juist voorbij.
Ik vind het allemaal mooi Ik kijk komende week uit naar mijn niet zaratsu gepolijsde Seiko die ik hopelijk binnen krijg