Hoe herken je een aftermarket kast dan? Deksel zie ik zo wel op die catawiki dat dat niet klopt maar de kast zie ik alleen een kromming op die cata die ik niet terug vind in die van uhrforum dus daar zit een verschil in lijkt me?
Hoe kom je aan een kast als je geen deksel hebt? Wordt allemaal gewoon nagemaakt, kast ook. Is niks Seiko meer aan en een 100% fake.
Heel erg jammer dat het zo’n mijnen veld kan zijn en als je even niet op let de sigaar bent
Ik geloof niet dat een sticker zo egaal wit blijft na meer dan 50 jaar, iets zegt mij dat dit niet klopt. Is de gravering van de clasp zo uitgevoerd in 1969? Vindt het voor die tijd nogal strak, meestal waren de clasp vorm gedrukt (of hoe dat ook mag heten). Ik zou het niet aan durven.
‘Gestanst’ ?
Wat die sticker betreft heb je wel een punt idd; toch weer twijfel…
Dit is voor een 5 sports clasp correct. Die zijn wat anders gemaakt dan de normale Seiko clasps. Dit is een foto van een ex van mij
De stickers zijn van een geplastificeerd materiaal en is zilver kleurig. Zie je ook vaker bij niet veel dragen horloges. Juist een teken van dat het horloge oke is voor mij.
Aldoende leert men, had niet verwacht dat dit kon.
Bedankt
Hier een hele set King Seiko’s terug van service door @Aad57 (nogmaals dank)!
Sorry voor de slechte foto:
Mijne is net bij Aad hahaha
Dat zal 89 zijn
Bell-Matic date only. Buiten Japan nooit verkocht en ook binnen Japan in de minderheid. Denk dat het in totaal slechts een paar procent van de hele Bell-Matic productie geweest is.
En dit is natuurlijk niet een super graadmeter, maar het geeft een idee hoe de verhoudingen 4006 day/date en 4005 date only zijn tussen de aangeboden horloges op ebay. Het zou ongeveer 3 procent zijn.
Die ziet er netjes uit.
Rammelt 'ie ook goed als de wekker afloopt?
Thanks. Hij is best aardig opgeknapt. Het glaasje was wat gekrast maar de kast was nog strak.
Ik heb het volgens mij 1 keer getest maar hij rammelde lekker. Een heel mooi bell geluid is het nooit, de vulcan cricket was een toepasselijkere naam voor een wekker horloge
Jammer dat deze geen witte dial heeft. Is die er ook?
Ja die is er ook in huize koekoek. Alleen moet daar nog een nieuw glaasje op Je hebt de 4005 in slechts 1 kastvorm. En daar zijn 4 dial varianten voor.
Ik heb een helft
jij hebt ook alles he. Als ik het nu zo bekijk ziet die zwarte er toch mooier uit. Maar heb je die zwarte nog een lichte polish gegeven oid?