Vintage Seiko Only (Deel 1)

Goed teken! Die van mij ligt ook bij Aad en die gaf aan dat er nog 14 voor mij waren. In ene 3 eraf gaat het opschieten​:joy::joy:

2 likes

Mooie sfeervolle foto van een erg toffe Seiko! :+1:

jij wacht dus ook al :smiley: Ik heb er ook 3 liggen bij Aad :stuck_out_tongue:

We mogen maar van geluk spreken dat hij aan het forum verbonden is :blush:.

2 likes

Wachten is een groot woord, ik ben me aan het ontwikkelen. Geduld kweken😜

Zeker weten!

Weten jullie waar ik OEM Seiko 18mm banden kan bestellen (los van eBay en UK)?

Ik zou bijna zeggen natuurlijk niet, kasten moet je afblijven en niet polijsten. Alleen het glas heb ik wat gepoetst.

1 like

Bij de 70’s Citizen die ik onlangs kocht zat deze oude Seiko nog bij als extraatje…

Schijnt een model SATQ002 te zijn volgens een catalogus van 1986, tenzij ik me vergis.

Afmetingen zijn 32x24 mm. De rand rond het glas lijkt zwart maar is eigenlijk zilverkleurig (lijkt enkel zwart als je er recht voor staat, eigenaardig).

Wel een leuk ding lijkt me. Als ik me niet vergis was het ontworpen als herenhorloge maar het lijkt me nogal klein op mijn pols. Ik denk dat eens ga zien of vrouw of dochter hier wat mee zijn :wink:

image

4 likes

Mooi model met een hoog Lassale gehalte :ok_hand:

1 like

Voor de King Seiko liefhebbers een leuke / handige site (weet niet of deze hier al wel eens is gepost):
King Seiko

7 likes

Met dank aan @koekoek is er een Lord Matic toegevoegd :+1:t2: Een nette 5606-7010 met mooie linnen plaat.

12 likes

De laatste der Mohikanen

11 likes

De Actus serie was de laatste serie JDM automaten. Je ziet ze niet veel, maar ik vind het een leuk stukje Seiko geschiedenis. :+1:

12 likes

Mijn 1e Seiko, ook een Actus.

12 likes

Met dank aan onze inhouse Seiko guru;

13 likes

Hoe bedoel je dat Aad. Als in, je 1ste Seiko ooit? Kan ik niet voorstellen. Of bedoel je de eerste Seiko die je ooit had aangeschafd?

13 likes

Mijn eerste Seiko (en 1e horloge) zelf gekocht. :slight_smile:

5 likes

9 likes