Vintage Seiko Only (Deel 1)

Wow wat een setje :hugs: daar kan je mee thuiskomen! :stuck_out_tongue:

1 like

hier vind je er een boel:

Dat is de 5Actus lijn, de voorganger van de Actus

1 like

En nog een aantal hier:

Seiko catalogi

1 like

Man man man wat een prachtige collectie, in die geest ben ik ook bezig, maar heb nog wel een tijdje te gaan.
Voor nu zeer tevreden hoor :grin::+1:t2:

14 likes

Bedankt, leuk om te bekijken :+1:t2:

2 likes

Seikomatic 6206-8130 uit 1966. :slight_smile:

12 likes

Mooi exemplaar Aad. Goede servicebeurt gekregen :smiley:

1 like

Mijn King Seiko is terug van de lokale klokdoc,
Nieuw glaasje en een nieuwe kroon, wat een verschil maakt dat. Ik vond hem al heel mooi maar nu is het net of ik een nieuw horloge heb.
Voor

Na

15 likes

His & hers

10 likes

Nieuwe Seiko in mijn collectie. Een 7a28-701 uit 1982. Originele Speedmaster band heb ik er ook nog bij.

9 likes

Jammer, maar je zou ook voor de nog mooiere versie (en voorganger) kunnen gaan, de J13080. Zo heel af en toe komen ze op Buyee voorbij. Ik had me haast daar bijna mijn grail van gekocht, de uiterst zeldzame variant in EGP uitvoering. De prijs werd me toch net wat te hoog…
Ik ben blij met mijn J13080, die nooit mijn collectie zal verlaten…

Zoveel mooier dan de latere modellen, juist d
oor het opgelegde Seikomatic logo… Deze is uit 1963 met een 400-uurwerk (voorganger van de 6206B)
@Aad57: Deze krijg je eerdaags ook nog een keer op je bureau voor een beurtje…

8 likes

Is ook genoeg te zeggen voor de latere versies. Een upgrade in uurwerk, de moderne wijzerplaat layout.

Zoveel is er niet veranderd aan het uurwerk. Je kunt alles 1 op 1 overzetten van een 400 naar een 6206B. Alleen is het aantal juwelen van 33 naar 26 gegaan, die zitten onder de rotor. De indexen zijn gelijk gebleven, evenals de wijzers. Alleen is op de nieuwe versie de tekst geprint, en het raam om de dag verdwenen. Dat noem ik niet echt een upgrade… De enige echte upgrade, die het horloge wel heeft, is de schroefdeksel, ipv een klikdeksel.
De versie, die Aad toonde, die vind ik dan wel weer mooi, met opgelegd logo en met dag-window. Die zou ik meteen ruilen met mijn 6206-8980…

Ach, komt misschien ook nog een keer, je hebt gelijk hoor dat opgelegde logo is erg mooi.
Maar de 6216 had ik voor een geweldig goede prijs gekregen, jammergenoeg moest ik de keus maken ik kon niet allebei kopen.
De staat is vrij goed, wat patina op de dail.
En waarschijnlijk een nieuw glaasje.
Ik weet alleen niet of dit model hardlex of plexi heeft.
En of ze te krijgen zijn.

Een 6218 die spooler liet zien heeft juist meer jewels dan de 400. Ik snap niet zo goed over welke je het hebt want die van zijn plaatje heeft ook alles waar jij het over hebt.

Hij zal plexi hebben.

Ik had het over de 6206, wat de latere opvolging is geweest. De 6218 zelf staat ook nog op mijn lijstje van horloges, die ik nog eens wil hebben…

Blue Seiko saturday :grinning_face_with_smiling_eyes:

11 likes

Waar zou ik dit glaasje kunnen bestellen?
Ik heb de seiko code maar op ebay geen hits Google ook al geprobeerd maar daar krijg ik telkens dezelfde website onder een andere naam en ander landcode. Maar exact dezelfde layout beetje verdacht.

Yes sir :+1:t2:

8 likes

Wat is het uurwerk en kastnr. ?