Vintage Seiko Only (Deel 1)

Mijn vintage Seiko 5 6309-8190 Automatic van april 1988, ooit gekocht in Ankara. De “iced” wijzerplaat van deze 33 jaar oude schoonheid blijft me boeien en is een welome afwisseling op al mijn Seiko duikers.

17 likes

Gaaf! Die zie je niet vaak.

1 like

Heb je hem zelf gekocht in 88? Ik zou hem een stuk eerder schatten. Mooie plaat :+1:

1 like

11 likes

Mijn ouders willen graag mij een mooi horloge kopen voor mijn afstuderen. Dat is nu al een half jaar geleden en ik merk dat ik vintage seiko’s echt het mooist vind. Destijds een mooie King Quartz 4823-8000 geprobeerd aan te schaffen via vintageseiko.nl, maar volgens de eigenaar moest die gerepareerd worden en sindsdien niks meer van hem vernomen. Krijgen ook geen reacties meer op onze mails, jammer, maar tijd om verder te zoeken.

Weet iemand hier goede webshops die ik in de gaten kan houden? Alles op Chrono24 lijkt ziek overpriced. (en ik hou de horlogemarkt hier al in de gaten :wink: )

1 like

Dat is vintageseiko.nl ook :stuck_out_tongue_winking_eye: Of althans, dat zijn dealer prijzen. Chrono34 zou ik links laten liggen. De horlogemarkt is een goeie. Dingen als eBay zijn wel vrij tricky afhankelijk van je kennisniveau. Waar ben je naar op zoek?

Koekoek hier boven is onze eigen “HF vintage seiko dealer”. Je kunt hem gerust een berichtje sturen.

2 likes

14 likes

Dat randje brushing op de bezel :ok_man: :blush:

17 likes

Hou er wel rekening mee dat de totaalprijs het dubbele wordt van de aanschafprijs.

1 like

@Mipnick ik heb 'm nog nooit eerder gezien zelfs! Het heeft een beetje een GS gehalte met die iced wijzerplaat.

@koekoek nee, helaas niet zelf gekocht in '88 maar wel in Ankara. Niet alleen een mooie plaat, ook die verzonken kroon op 4-uur is bijzonder.

1 like

Ik denk dat hij dan uit 78 is ipv 88 :+1:

1 like

Nog mooier, maar waar baseer je dat op?

Met name op het suwa logo onder het “automatic”. Ik vind hem ook qua stijl meer 70s dan 80s en volgens mij stopte de productie van de 6309 ook zo rond 88. Al met al lijkt me 78 logischer als hij een 8xxxxx serial heeft :grin:

1 like

Ik zie dat ik niet meerdere berichtjes tegelijk kan quoten, maar bedankt voor alle reacties.

Ja, vintageseiko is inderdaad duur. Voor een eenmalige aanschaf vond ik het prima, dan weet ik zeker dat technisch OK is (en het is tenslotte een cadeautje). Maar fair point! Iets kopen via eBay of FromJapan is denk ik niet voor mij weggelegd, ik heb nauwelijks kennis over horloges.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een elegante en esthetische ‘daily’ die lang mee gaat. Niet per sé een hele stoere joekel. Vanwege kwaliteit heb ik vooral naar king/grand quartz gekeken. En ik vind het mooi als het een beetje gebroken wit/goud/groen of een patroon bevat. Niet een hele behulpzame beschrijving, sorry :stuck_out_tongue:

Maar ik vind deze bijvoorbeeld mooi: KQ 4823-8000, KQ Gold Cap L, KQ 4823-8050, Lord-Matic 5606-8051, KQ 4823 8050

Nadeel is wel bij de mechanische horloges dat hij ze niet (altijd) laat servicen. Als je een mechanisch horloge koopt voor dagelijks gebruikt zou ik zeker een geservicede kopen.

Wel gedrufd om met zo’n vintage als daily rond te lopen. Tis toch niet heel waterdicht bijvoorbeeld. Het is wel heel mooi en specialer dan een modern horloge.

1 like

3 likes

Ik loop dagelijks met een vintage. Waarom zou dat een issue moeten zijn? Je moet alleen met je handen wassen even extra opletten. Maar als het goed is laat je je horloges altijd servicen en is de pakking helemaal toppie :slight_smile:

1 like

5606-7100 vandaag

7 likes

Net even de date calculator van speedtimerkollektion.com erbij gepakt. Je hebt he-le-maal gelijk, hij is inderdaad van april 1978 en niet 1988. :grin::+1:

2 likes