Mwah weetje. Hangt er ook natuurlijk vanaf of je een Grand Seiko vintage om je pols hebt of een LM zoals ik. Alhoewel ik er zondermeer keihard van zou balen als er iets zou gebeuren met mijn LM door waterschade. Maar als je voorzichtig doet met handen wassen (en natuurlijk niet gaat zwemmen ermee etc.) moet er vrij weinig kunnen gebeuren?
Ik ga niet zeggen dat jij het niet moet doen, dat moet jij zelf weten. Maar op een regenachtige dag als vandaag zou ik zelf bijvoorbeeld geen LM om de pols gooien als ik naar buiten ga.
Ja het is een Mumbai special. Wijzerplaat is fake.
Bij een 7s26 kan je de dag/datum verstellen als je de kroon 1 klik uittrekt. Maar mss zit er toch een 7009 in en moet je de kroon ns proberen in te drukken
Volgens de rotor is het een 7S26A.
Maar dat kan ook Mumbai uurwerk zijn.
Daar is een manier voor. Ik geloof dat je na twaalf als hij op Engels staat moet terugdraaien om het om te wisselen. Zou het even moeten opzoeken.
Ja je kan de dag gewoon verstellen. Daar is ook een quickset voor. De kroon kan je 2 kanten op draaien, 1 is voor de dag en de andere voor de datum. Maar misschien is de quickset defect.
Persoonlijk wel goede ervaring met vintageseiko… Snelle communicatie en service. Denk inderdaad dat de prijs ten opzichte van een andere bron een tikkie hoger is maar daarvoor krijg je ook additionele service als dat nodig is… En ja ook dat zit dan in die prijs lijkt mij. Ik heb destijds mijn Lord Marvel daar aangeschaft en vond die extra zekerheid de meerkosten wel waard.
Sterker nog die wijzerplaat is gewoon verzonnen door een creatieve Indiër
Dat zie je er ook wel aan af
Ik denk eerder dat die Fries 'm heeft gekocht, doorkreeg dat ie genept was en hem heeft doorgeschoven naar een volgend “slachtoffer”.
Meh. Niet origineel seiko, wel met de naam dus fake. Dus mag niet op t forum.
Zou het zelf niet willen hebben.
Mij maakt t niet uit hoor. Zou t alleen niet willen hebben.
Zichtbaarheid behoedt hopelijk anderen van ondoordacht zoiets kopen.
Het is best handel… MP staat er vol mee.
Ik maak er 0 drama van toch? Mij maakt t niet uit.
Deze moet eigenlijk nog een nieuw glas + service. Maar het is een van m’n zeldzamere Seiko’s. Model voor de deelnemers (dus niet bezoekers) van de 1970 world expo in Osaka naar verluid.
Mooie wijzers moet ik zeggen! Heeft dat een speciale naam?
Staat de logo voor Osaka (onder SEIKO)?
Hoeveel oplages?
Dat zou ik niet weten. Een beetje dauphine achtig?
Dat is het logo van de world expo 1970.
Dat zou ik niet weten. Je ziet ze niet veel iig. Misschien een paar duizend maximaal?
Ondertussen draag ik de overgenomen Silver Wave van @koekoek praktisch elke dag en is het mijn favo horloge geworden! Had niet gedacht dat ik zo verzot op dit horloge zou worden… De FC en Alpina blijft zelfs vaak in de doos.
Ik zou er bijna nog een kopen…
iemand nog wat moois liggen?
Vet.
Denk wel dat ik m op tropic wel net wat gaver vind. Hoewel zon vintage bandje met rechte aanzet op zon model ook wel kan.
Cross-post. Ook terug van Aad. Zag vannochtend pas dat @Aad57 ook die nasty stain tussen 4 en 5 weg heeft gekregen. Zeeeeer blij mee !