Vintage Seiko Only Deel II

Leuk die tekst op de case back!

1 like

Helemaal origineel, zelfs de gesp en het bandje! :ok_hand:t2:
Vintage bandjes overleven het niet vaak. Als het bandje dan vervangen werd, ging de gesp ook vaak verloren.

1 like

Nou het bandje heb ik op de Rikketik gekocht, maar dat is wel een vintage leer bandje uit de 70’s. De rest is idd origineel. Hij had het bekende euvel de quick set kapot dit heb ik zelf gemaakt.

2 likes

Net binnen, deze Seiko King Quartz uit de eighties.

14 likes

Vraagje voor jullie liefhebbers. Als een vintage seiko ('59) geen lume bevat, kan ik wr dan vanuit gaan dat het niet radioactief is? Of werd bijv radium ook nog voor andere doeleinden gebruikt?

1 like

Vandaag vier nieuwe beauties in ontvangst mogen nemen.:star_struck:

Allen in zeer nette en werkende staat, erg content mee. Op 1 gespsluiting na is alles verder origineel. :ok_hand:

24 likes

Hoi, dat is een vraag met veel mogelijke antwoorden.
Begin eens met een foto van je horloge of het typenummer.
Naar mijn weten heeft Seiko na 1950 geen Radium meer gebruikt. Tritium kwam wel voor maar dat is andere koek. Zolang je het niet opsnuift of op eet en er niet aan gaat peuteren is het minder gevaarlijk.

1 like

Vandaag mag deze dame mij weer verleiden:

15 likes

Uit de kast gekomen?
:sweat_smile:

Ik geef graag toe aan mijn vrouwelijke kant :joy:.

Ok…

Ik zie weinig vrouwelijks aan dit horloge.
Waarom noem je deze een dame?

:sweat_smile:

Ze komt mij delicaat over met mooie rondingen(kast), lange slanke vingers(wijzers), glanzende nagels(indexen) en ze glimt als een tierelier.
De suède jarretels maken het af.
Verder hou ik erover op, anders wordt het NSFW :face_with_hand_over_mouth:.

1 like

16 likes

Heb een hele mooie 7548-700C
Binnengekregen.

Jammergenoeg heeft een Service nodig. Hij werkt maar is zo vies dat hij vast hangt. Alleen de secondewijzer zie je een beetje trillen.

10 likes

Dat is meestal een goed teken, draai hem eens voorbij twee uur 's nachts en kijk of hij dan wil lopen. Gebeurt vaak met deze uurwerkjes.

3 likes

Hij loopt weer,de 7548-700C, na een service van forumgenoot @PT_Seiko.
Maar deze mag ook wel een keer schaijnè :star_struck:

16 likes

Gisteren een Lordmatic binnen gekregen. Nu doet de quickset het niet, iets wat een veel voorkomend probleem is. Heeft iemand ervaring het herstellen daarvan en de kosten?
Ook is het glaasje een beetje bekrast, hardlex valt niet te poetsen of wel?

Het is te herstellen, maar de onderdelen zijn lastig te krijgen. Kijk hier eens:

Hardlex polijsten is bijna niet te doen, een vervangend glaasje is een betere optie. Een originele is lastig te krijgen en aan de prijs, maar volgens mij is er wel een vervangend exemplaar voor te krijgen.

1 like

Dank voor het topic, die was ik nog niet tegen gekomen. Ik zal @Aad57 binnenkort eens benaderen, misschien kan hij iets voor mij betekenen.

1 like

2x NA ook hier de quickset kapot heb de vorige zelf gerepareerd het is op zich niet heel lastig maar alles daarna weer zonder kleerscheuren erop zetten met name de wijzers vind ik nog het lastigste.

16 likes