Vintage Seiko Only Deel II

Hallo, nee nog niet. Af en toe komt er wel eens een model voorbij dat wel wat heeft.
Maar ook aan een mooie Vanac kan een behoorlijk prijskaartje hangen.
De vanac horloges zijn er in veel gedaantes die naar mijn idee niet allemaal geslaagd zijn.
Ik heb wel een keer een advan gekocht, maar daar is de band helaas wat te kort van dus die draag ik niet. Moet nog eens op zoek naar een paar schakels of een nieuwe band.
Heb je een mooie vanac aangeschaft of heb je een mooie op het oog?

15 likes

23 likes

most vintage : seikosha.seiko

:japanese_goblin:

18 likes

Eindelijk kompleet, deze geheel originele Seiko Vanac KS 5246-5040

22 likes

Bijzonder :ok_hand:

Ik ben erg gelukkig met een rode Advan, die ik goed heb kunnen opknappen (facetglas vervangen en dag/datum werkend gemaakt)

Zou het zeker leuk vinden nog een extravagante Advan of Vanac aan m’n Seiko collectie toe te voegen (maar eerst even bijkomen van de fikse groene rib uit mijn lijf).

15 likes

En nu geniet ik van deze doorleefde maar sprankelend blauwe 6308:

14 likes

Mooi Seiko Super (Super was het type), werden gemaakt voordat de Laurel en de Marvel op de markt gebracht werden. Het enige andere model, dat ze toen nog hadden, was de Unique.

4 likes

Vandaag mijn mooie vintage Seiko SQ Quartz!:muscle::muscle::muscle:

15 likes

Ik mag hier mee doen!

Living la Dolce Vita!

15 likes

Seiko Grand Quartz –met een dial om in te verdwalen.

28 likes

Wijzerplaten maken konden ze ruim voor de huidige Grand Seiko ook al zeker!
Zeer onder de indruk van deze gouden linnen wijzerplaat met een satijn achtige sunburst.

17 likes

WOW!

Zo gaaf als iemand de moeite neemt om zulke prachtige platen te schieten. Daar kan ik enorm van genieten. Dankjewel voor het delen.:pray:t3::pray:t3:

Mooie Grand Quartz ook.

2 likes

Helemaal mee eens!
De textuur en de reflectie van deze wijzerplaat is indrukwekkend. Seiko’s vakmanschap in wijzerplaten is tijdloos!

2 likes

WOW!

Zo gaaf als iemand de moeite neemt om zulke prachtige platen te schieten. Daar kan ik enorm van genieten. Dankjewel voor het delen.:pray:t3::pray:t3:

Mooie Grand Quartz ook.

Dankjewel!
Leuk om te horen dat je ervan geniet.
Deze Grand Quartz verdient absoluut de spotlight—een prachtig stukje Seiko-historie!

2 likes

Seiko 7002-7001 JDM

19 likes

Zeker weten!

10 likes

En gefacetteerde kasten :star_struck:

1 like

Een leuk trio… Op de foto gezet vanwege de waterdichtheid van de verschillende horloges. Destijds was er nog niet de ATM-rating.
Seiko deed het zo:

Of ze ook 30, 50 of 70 meter diep konden, dat is weer een andere kwestie.

16 likes

6619-7020

13 likes