Mooi Seiko Super (Super was het type), werden gemaakt voordat de Laurel en de Marvel op de markt gebracht werden. Het enige andere model, dat ze toen nog hadden, was de Unique.
Wijzerplaten maken konden ze ruim voor de huidige Grand Seiko ook al zeker!
Zeer onder de indruk van deze gouden linnen wijzerplaat met een satijn achtige sunburst.
WOW!
Zo gaaf als iemand de moeite neemt om zulke prachtige platen te schieten. Daar kan ik enorm van genieten. Dankjewel voor het delen.
Mooie Grand Quartz ook.
Helemaal mee eens!
De textuur en de reflectie van deze wijzerplaat is indrukwekkend. Seiko’s vakmanschap in wijzerplaten is tijdloos!
WOW!
Zo gaaf als iemand de moeite neemt om zulke prachtige platen te schieten. Daar kan ik enorm van genieten. Dankjewel voor het delen.
Mooie Grand Quartz ook.
Dankjewel!
Leuk om te horen dat je ervan geniet.
Deze Grand Quartz verdient absoluut de spotlight—een prachtig stukje Seiko-historie!
En gefacetteerde kasten
Een leuk trio… Op de foto gezet vanwege de waterdichtheid van de verschillende horloges. Destijds was er nog niet de ATM-rating.
Seiko deed het zo:
Of ze ook 30, 50 of 70 meter diep konden, dat is weer een andere kwestie.
Lekker die 5 met crosshair +++
Seiko Slimdate 840990 uit 1964, met een Seikosha 840 uurwerkje. later zou dit de Seikomatic-R 830x-serie worden, maar ik vind de vroege versie veel mooier. Ze werden destijds aangeprezen vanwege hun plattere uurwerkjes, omdat de automaatmodule in het uurwerk is verwerkt, ipv er bovenop, zoals Seiko met hun Magic Fingers deed. Het is een prachtig uurwerkje, ook goed gebouwd. En bovenal een mooi horloge.
Interessant!!! En wat een mooi horloge!
Ik heb deze 3 gister besteld online voor 100€ links boven is een Quartz de andere 2 automatisch. De links onder werk nog. Maar zit op een horloge makers opleiding en wil ze juist helemaal opknappen. Ik kijk er heel erg naar uit!
Succes, leuke Seiko klus