Vintage Seiko Only Deel II

Hier ook maar even crossen

14 likes

Vandaag dit kleine tikkertje op de rommelmarkt gevonden. Kan iemand mij hier toevallig iets meer over vertellen? Via google kom ik niet heel ver met de informatie die ik vind. Ben zelf redelijk nieuw in de horloge hobby dus vandaar mijn vraag.

8 likes

Ik vermoed dat hij uit 1983 komt

Gisteren had ik mijn Seiko 6119 opgehaald bij de horlogier. Hij had mijn wijzers vorige week gericht en het horloge nagekeken. Omdat er bijna twee weken tussen het wegbrengen en ophalen zat (mijn Royce wachtte er op een glaasje…), had ik intussen besloten om deze weg te doen. Omdat ik ook een foto wilde maken van het uurwerk, besloot ik hem vanmorgen open te schroeven.

Oepsie, dat zag er een stuk minder goed uit dan ik had verwacht op basis van de terugkoppeling. Ten eerste was de pakking pulp, er zat maar een halve O-ring (C-Ring!) in. Roest en aangekoekte pakking beloofden weinig goeds.

Nieuw plan
Deze 5 ga ik gebruiken om meer te oefenen met de horlogehobby. Deze heeft 0 emotionele waarde en ik begin met iets dat in de basis niet stuk is. What could possibly go wrong? :sweat_smile:

De goudkleurige wijzerplaat wil ik vervangen door een originele zwarte.

Mooi huiswerkprojectje: op zoek naar een plaat uit de jaren '70 die me echt aanspreekt. Dus als jullie die van jullie hier naar hartelust posten…

8 likes

9 likes

Als je weet dat die plaat niet origineel is dan plaats er ook geen foto’s meer van.

M’n recentste opgeknapte 7005je.

7 likes

Een big boss uit??? Ik denk 2005 maar waarschijnlijk te jong voor dit topic maar hopelijk mag ik m toch delen.

8 likes

18 likes

Ik geniet zo erg van deze Grand Quartz. Het is zoveel meer plezier om deze te dragen dan dat ik dacht dat het zou zijn, in eerste instantie meegegrist als betaalbare ‘bijvangst’ bij een citizen duikhorloge.

17 likes

Leuke bijvangst :+1:.

@JMD heb jij toevallig ook vanacs? :hot_face:

1 like

6139-6015 US versie

18 likes

Hallo, nee nog niet. Af en toe komt er wel eens een model voorbij dat wel wat heeft.
Maar ook aan een mooie Vanac kan een behoorlijk prijskaartje hangen.
De vanac horloges zijn er in veel gedaantes die naar mijn idee niet allemaal geslaagd zijn.
Ik heb wel een keer een advan gekocht, maar daar is de band helaas wat te kort van dus die draag ik niet. Moet nog eens op zoek naar een paar schakels of een nieuwe band.
Heb je een mooie vanac aangeschaft of heb je een mooie op het oog?

15 likes

23 likes

most vintage : seikosha.seiko

:japanese_goblin:

18 likes

Eindelijk kompleet, deze geheel originele Seiko Vanac KS 5246-5040

22 likes

Bijzonder :ok_hand:

Ik ben erg gelukkig met een rode Advan, die ik goed heb kunnen opknappen (facetglas vervangen en dag/datum werkend gemaakt)

Zou het zeker leuk vinden nog een extravagante Advan of Vanac aan m’n Seiko collectie toe te voegen (maar eerst even bijkomen van de fikse groene rib uit mijn lijf).

15 likes

En nu geniet ik van deze doorleefde maar sprankelend blauwe 6308:

14 likes