Dat is dan zuur! Succes met je zoektocht naar het perfecte bandje!
Tot mijn niet geringe verbazing is het door mij bestelde bandje al binnen. En dat vanuit HongKong. Is pas 14 dagen geleden besteld voor de Seiko 6619.
Het blijkt een babyblauw suède uitvoering te zijn met satijn glanzend stiksel. Het ziet er alleszins acceptabel uit.
Lang niet zo elegant en geraffineerd als die Molequin Riviere op de Seamaster 600 van @septentrio natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het zich gaat houden de komende weken.
Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het geen mooi bandje
Gewoon even een vuist maken en the real deal bestellen.
Voor deze NA moet ik ook nog een nieuw bandje bestellen, voor nu voldoet het wel even.
Een Bell-Matic 4005-7000 uit 1968. Zag er verschrikkelijk uit, toen ik hem binnenkreeg. De moed zakte al in mijn schoenen, erg veel roest, en het leek op een scheurtje in het glaasje. Dus ben ik flink aan het poetsen geslagen, het uurwerk er even uitgehaald om alle roest te kunnen verwijderen, en toen bleek, dat het glaasje niet gescheurd was, alleen een behoorlijk lelijke kras. Dus met een nagelvijl gewapend flink wat materiaal verwijderd, tot de kras verdwenen was, en daarna weer helemaal opgepolijst. En het resultaat mag er wel zijn!
Daarna nog een afgebroken pushpin verwijderd, gelukkig van messing en niet van ijzer, dat scheelt toch wel. Een boortje van 1mm en je boort het er zo uit!
Dus van dit:
Naar dit:
Het is nog niet helemaal perfect glad gepolijst, maar je moet verdomd goed kijken!
Een Seiko quartz type 2, 0903 “de blauwe”! (bijna crosspost )Seiko quartz blauw 903 type 2 (1) 09-05-2023|308x500
Eer van je werk !
Prachtig! Een weekdater staat een lange tijd op mijn wishlist.
Dankjewel!
Mooi, wat voor type is dit?
Mijn Ex- Seiko Elnix 0703-7010…