Vintage Seiko Only Deel II

13 likes

11 likes

Altijd leuk hoe je mensen gelukkig kan maken met een simpele polywatch poetsbeurt. :slight_smile:

Uiteindelijk het advies gegeven onderhoud te laten plegen en het glas te vervangen als hij weer gedragen gaat worden.

Voor en na:

5 likes

In de jaren 80 kreeg van mijn vader van mijn moeder een horloge ; Seiko Moonphase Chronograph Sport 100 7A48-5000, band code B1406-E.

Plaatjes geleend va. Chrono;

Blijf het nog altijd mooi horloge vinden en hij draagt hem nog steeds veel in goede gezondheid.

Echter de band en sluiting vertonen ernstige slijtage.

Bandpen onlangs hersteld door een juwelier echt gaf deze aan dat de sluiting echt vervangen moet worden ivm slijtage.

Hebben jullie tips waar ik eventueel een losse band of sluiting kan vinden?

Heb zelf al zitten zoeken op het www maar kom er niet heel eeg verder mee.

Mailtje naar Seiko Service Center of deze band nog leverbaar is? Donorhorloge kopen via ebay of chrono?

Enfin … wellicht hebben jullie goede tips voor mij.

Merci!

6 likes

11 likes

Hoor graag wat de leden hier van vinden. Seiko 7T59-6A00

Gekregen van mijn vader, een zeer mooie toevoeging in de collectie.

Iemand een idee wat de waarde zal zijn? (Niet dat ik deze überhaupt verkopen wil)

Tussen de 150 en 300 euro zou een redelijke prijs zijn.
Hij is veel gedragen zo te zien. Aangezien deze microkrassen en kleine butsen heeft.
Maar aangezien hij van je vader was is de monetaire waarde volstrekt van ondergeschikt belang lijkt me. :grin::+1:t2:

5 likes

Ik kan net niet goed zien of dit een zilveren of een gouden bracelet is. Een goudkleurige staat namelijk wel op Ebay.

Staal met smalle gouden “tussen” links…

Heren Seikonauten,
Gisteren een prachtige Seiko Tuna 300 gekocht, de SBBN007.
Ik heb er al 1 gehad en verkocht, achteraf had ik dat beter niet kunnen doen. Het was de SBBN031.
die vind ik nog steeds erg mooi.
Nu zag ik er 1 uit de jaren 90, die er zeer gaaf uitzag ,
En de prijs lag onder de €500,- dat is voor mij een mooie prijs voor dit icoon van Seiko.
Nu een paar foto’s​:arrow_lower_right::arrow_down::arrow_lower_left:

En nog 1 van de Tuna die nu bij iemand anders vertoeft.

14 likes

11 likes

Ik vind deze zilverkleurige Bell-Matic 4006-6070 veel mooier dan zijn goudkleurige variant…

Een plaatje voor het vergelijk:

14 likes

Ook in goudkleurig is er wel een mooie Bellmatic

12 likes

De Nieuwe Aanwinst is binnen!
Mooi hè! 1992 en geen krasje te bekennen.

15 likes

Uit juli 1967 is deze 5106.
Lekker ongepolijst. Wel glaasje enigszins krasvrij gemaakt.
Hij wordt zeer regelmatig gedragen en dan met name tijdens reizen. Prima reisgezelschap.

13 likes

Dat is nondeju een mooi exemplaar!
:rofl::+1:t2:

11 likes

Seiko Sea horse uit 1965.

19 likes

Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven :nerd_face:

nog eens een ‘date only’

16 likes

Goeiemorgen!

12 likes

Nederlandse ‘bruce lee’. Met Nederlandse dagschijf echter te lui geweest om opnieuw in te stellen :sweat_smile:.

17 likes