Vintage Seiko Only Deel II

10 likes

Niet eerder gezien.
Valt de dikte van deze een beetje mee?

6139-6012 is het referentienummer. 6139 modellen zijn allemaal dikkertjes, waarbij de dag datum de dikte nog eens laat toenemen. Incl. Glas is deze iets van 15mm als ik me niet vergis. Door de turtle achtige case, is hij op de pols wel 1 van de dunste.

De JDM 7050 lijkt bijv. een stuk dikker om de pols.

10 likes

6 likes

Oei, nou dat is pas watertanden.
Kan je meer vertellen over deze beauty aub :heart_eyes:

Ja ja. Niet zo verse tonijn kan ook fijn zijn. (Mooie band print btw)

Dankjewel voor de mooie Complimenten.
Het is de 7c46-7010
de Tuna SBBN007 Uit juni 1992.

Ikuo Tokunaga en zijn team begonnen in 1968 met de ontwikkeling van dit nieuwe horloge, helemaal opnieuw, om het perfecte professionele duikershorloge te creëren - iets waar ze zeven jaar over deden.
Dat was de orginele Tuna can met een monocoque kast.
Een grote klatser (automaat) die zonder helium valve kon duiken tot 600m en later zelfs 1000m. Dit kon door de L-vormige rubberen afdichtingsring.
image
En dan de mijne de 300 meter Tuna can. Ze waren kleiner en dus comfortabeler om de pols. Hun startpunt was eind jaren 70 met de ref.7549-7010. Deze kleine Tuna’s hadden lugs, gebogen hardlex-kristallen en iets totaal anders dan de vorige constructie, een caseback!

Begin 90’s verving Seiko de7549 -7010-serie door de ref.7C46-7010 of ref.SBBN007.
Daarna kwam begin 2000 de Marinemaster benaming op de wijzerplaat.
Band is van Unclestraps.com een hele comfortable btw.

9 likes

Hele mooie horloges en ook mooi beschreven!!:watch:

2 likes

Schitterend! Nash dat is echt een van je mooiste! Die Bruce Lee is ook niet mis :grin:

1 like

Dankje @Spooler. Zonder jou waren ze er niet geweest :pray::muscle:

1 like

Beiden nieuwe aanwinsten voor de collectie

17 likes

Vanaf vandaag eindelijk een QZ in de verzameling!

14 likes

13 likes

16 likes

19 likes

14 likes

Spaar ze allemaal :+1:

2 likes

11 likes

Blijft prachtig @Spooler
Vooral met het mooie bandje een perfecte combo :ok_hand:

3 likes

Erg smaakvol. Welk model en uitvoering is dit? Die zet ik gelijk op m’n verlanglijstje namelijk. :slight_smile: