Dat is de 7016-5000 flyback chronograph.
Die staat boven aan mijn lijst. Maar, wel eerst de Black Panda reparatie afwachten……geen idee wat dat gaat kosten namelijk.
Ziet er goed uit!
Deze Lord Marvel uit 1970 is zo enorm zen. Als je er een minuut naar gekeken hebt is alle spanning uit je lijf verdwenen. Hoe deden ze dat toch bij Seiko?
De kast, de bezel, de lugs, de indices, de wijzers, de kleur, de combinatie. Alles klopt.
Zelfs de leeftijd is goed!
Ik had de Skyliner al een keer voorbij zien komen en was er toen al van gecharmeerd. Dus op zoek gegaan, maar naar een zonder dagaanduiding. Uiteindelijk gevonden. Het heeft even geduurd voordat PostNL er afstand van kon doen, maar vandaag bij het afhaalpunt kunnen ophalen.
Deze 6100-8000 uit februari 1971 is een leuk projectje. Het eenvoudige handwinder uurwerkje heeft een service nodig en de buitenkant zal schoongemaakt moeten worden. Verder lijkt er niet veel aan de hand. Vanavond uit elkaar gehaald en een uurtje geleden door de Elma gehaald. Morgen weer verder.
Ik vind de Skyliner een heel elegant ontwerp.
No nonsens uurwerk. Die dingen blijven lopen. Zelf wil ik eigenlijk altijd een datum op mijn horloge. 1970 jammergenoeg begint er wat verkleuring rond de indices,
Absoluut een mooie horloge, die Skyliners Ik ben zelf dol op mijn versie, draag hem eigenlijk veel te weinig…
Mooie Grand Quartz! Ze hebben wel iets, die Quartz horloges…
Mooi hoor, is het een generieke armband?
Ik draag al een paar weken mijn NOS Tuna 300. De SBBN007 Uit 1992 wat mij opviel is dat er geen aanduiding opstaat vwb saturatie duiken.
Ook de Marinemaster naam staat niet op de wijzerplaat.

Mijn SBBN007 1991
Exact hetzelfde model maar met de He saturatie text.
Begrijp er niks van, dit is gewoon zo’n ding wat mij opvalt. Heel vreemd.
Vandaag even wat voor de fun gesleuteld.
Ik had een Lord Marvel binnengekregen, die puur voor de onderdelen was. Kast en wijzerplaat waren slecht, maar het uurwerkje beslist niet! En ik had al een tijdje een defect Seiko Crown liggen, die allerlei problemen had (veer, balans defect).
Een Seiko Crown heeft een 560 uurwerkje, dat was de voorloper voor de 57-serie. En als gevolg van dat, zijn er ook onderdelen uitwisselbaar. In dit geval heb ik het gehele uurwerkje omgewisseld, waardoor het nu een Seiko Crown 36000 is geworden.
Dus eigenlijk alleen maar het uurwerkje omgewisseld, wijzerplaat past, net als de wijzers. De kroon kon ik van de 560 overnemen, en klaar was klara.
Deze oplossing is voor nu tijdelijk, tot ik de ontbrekende onderdelen kan vinden voor de 560. Maar aan de andere kant, het is wel cool, dat zo’n oud horloge (November 1960) nu tikt met 36000 slagen per uur, met een 7 jaar ouder uurwerkje…
Of gewoon zo houden, heerlijke Frankenstein
Deze week mijn Seikomatic 6206-8080 de laatste hand aan gelegd.
De futed bezel was aan bij 12 uur iets afgesleten en de messing keek er doorheen, deze heb ik bijgewerkt en opnieuw vernikkeld en verchroomd.
Wow, dat lijkt best goed gelukt misschien leuk om eens te beschrijven?! Of staat dat al in een ander topic - ‘verchromen en vergulden’ - wellicht?