Net de 6119-8470 getrakteerd op een nieuw bandje van Hirsch.

Staat hem goed .
Dankje! Voordeel van in de winkel proberen, had al snel door dat het een bandje zonder vulling of contrasterende stiksel moest zijn.
Shit zeg, ik zie m nu pas! Wat vet dat je hem werkend hebt gekregen, hele zeldzame verschijning die alle liefde verdiende.
Geweldig mooi geworden. Petje af man.
Ik heb een Seiko op het oog.
Weet iemand het verschil tussen TG 2 of R 2 onderop de wijzerplaat? Ik kom het zelfde model met beide nummers tegen.
R kan voor redial staan. Maakt het horloge er niet slechter om. Het is gewoon een nieuwe wijzerplaat uit de fabrieken van Seiko.
Dat lijkt mij erg vreemd.
Waarom? Is ook voor niet Seiko gewone praktijk. Een wijzerplaat, die te gehavend is, wordt vervangen. Dus een redial. Daar is niet heel erg vreemd, hoor! Zo ging dat vroeger en zelfs nu nog steeds.
Een vervangen wijzerplaat is geen redail. Een redail is een opnieuw opgemaakte wijzerplaat.
Ik zoek iemand die het weet. Niet iemand die aan het gokken is.
Bovendien heeft Rob van Monsterwatches dan ook wel heel veel redails op zijn site staan in nieuwe horloges.
Dat is nog eens een sympathieke hulpvraag.
Het punt is, dat niemand het precies weet. Er is geen documentatie over. Maar ik ben er even voor je ingedoken.
R en T hebben niets te maken met de lumen op de wijzerplaat. Want de codes komen ook voor bij wijzerplaten, die geen lumen hebben. Dan is het niet logisch, dat er een R(adium) of T(ritium) code gebruikt wordt.
Op The WatchSite staat een discussie over dit onderwerp. Daarin in geconstateerd, dat de meeste R-codes op wijzerplaten van Daini Seikosha komen, en de T-codes van Suwa Seikosha. Nu klopt dit niet 100% omdat er ook horloges zijn, die bij Suwa zijn gemaakt, en een R-code hebben, en omgekeerd. Daarom wordt er vermoed, dat het codes van leveranciers zijn. En dat lijkt me erg waarschijnlijk. Suwa en Daini waren destijds onafhankelijke fabrieken, die samen Seiko vormden. Tegenwoordig is dat niet meer, hoewel de fabrieken ieder nog wel aparte reeksen maken.
Bovendien is er ook nog een S-code, die echter vrij zeldzaam is. En om die reden wordt er gedacht, dat het codes van de leveranciers/afdelingen zijn.
Bedankt voor het meekijken. Ik vermoedt ook dat de TG 2 of R 2 met de leverancier te maken heeft er is vrij weinig over te vinden. Ook lijkt de R 2 meer te zien bij Japans geleverde modellen of in ieder geval bij modellen die via 2e hands sites uit Japan komen.
Niet zo kleinzerig hoor Gelukkig laat @VmaxNL zich niet zo snel kennen en is nog sympathiek genoeg om alsnog mee te speuren.
Zoals @VmaxNL al opgemerkt had verwijst de TG- of R-code naar de fabriek van herkomst.
Verder kom ik helaas ook niet. Interessant overigens