Vintage Seiko Only Deel II

:ok_hand:

1 like

Zo on-seiko!!! Ik zou hem haast terug willen Aad :stuck_out_tongue:

1 like

Het heeft wat tijd en moeite gekost om hem lopend te krijgen.
Het donor uurwerk mankeerde nogal wat en dan is het lang zoeken naar een goed onderdeeltje.
En uiteindelijk ook even tijd gevonden om hem weer te monteren.
Maar het was de moeite waard, thanks! :ok_hand:

1 like

Super dat het uiteindelijk gelukt is man! Plaatje :ok_hand:

1 like

O man Aad die is prachtig. In top conditie. Ik heb de mijne te koop staan.
Kreeg er geen klik mee.
Uurwerk loopt heel erg goed.

12 likes

Jammer dat je er geen klik mee hebt, het zijn bijzondere uurwerkjes.
Ik zal hem niet dagelijks dragen, maar het is wel een blijvertje. :slight_smile:

1 like

Ik vind het echt prachtige uurwerken de Daini-ingeneurs hebben echt een top uurwerk ontwikkeld.
Alles erop en eraan chrono met uur en minuten totalizator, flyback secondewijzer, dag en datum. Plus dat alles in een kleine platte uitvoering.
Met een andere wijzerplaat had ik misschien wel een klik gehad, maar hij moet gedragen worden. Bij mij ligt hij alleen maar in de box. ITT deze twee toppers. :wink:

10 likes

Nieuwe aanwinst vandaag

13 likes

Vanochtend ook deze eindelijk eens gerepareerd.
Lag ook al een poosje te wachten ivm tijdgebrek.
Hij werkt weer als vanouds, zelfs het lampje werkt. :grin:

10 likes

Wow, oranje en ook nog mét originele shroud!?! :ok_hand:Ooit eens getracht zo’n protector ring uit hout te maken - helaass

Idd originele shroud. Maar met wat barstjes, dus ik durfde hem er niet af te halen. 🫣

1 like

Bij mij ging die shroud er ‘vanzelf’ af, soort kunststof shredder ingebouwd denk ik :smirk:

1 like

Seiko one pusher chrono 5717-8990:

21 likes

22 likes

Gaaaaf

1 like

13 likes

26 likes

7622-8980.

19 likes

Hopsakee

20230209_113246_1

19 likes

Zo nu ziet hij er weer uit als nieuw.
Ik heb een ander crystal erin gezet.
Dat was nog niet zo simpel! Er zit een glaspakking die heel erg dun is. Ik had telkens een stukje pakking onder het glas zitten. Nadat ik er 2 gesloopt had moest de laatste pakking soelaas bieden. En dat is met meer geluk dan wijsheid succesvol volbracht :grin:

12 likes