Eindelijk resultaat waarmee ik ongeveer tevreden ben. Na veel proberen blijkt de combi schuren tot 5000 en daarna polijsten met 2 stappen -nota bene- lakpolijstmiddel het beste resultaat te geven. Blokken polijstpasta doen het op mijn redneckmethode niet goed.
100% perfect is het nog niet, maar het is nu op dit punt dat ik met een T shirt al veegjes erop kreeg, dus ik vind het gescheten. Nu ik weet hoe het te doen, is het tijd voor de andere vlakken
Die zijn er maar niet heel veel. Het grootste deel heeft mineraal glas, zeker bij dingen als de Type II. Daar kan je er van uit gaan dat er gewoon een vlak mineraal glas in hoort.
Zijn idd leuk. Heb een blauwe en een zwarte versie. De zwarte is nog origineel maar loopt top. Helaas niet originele stalen bandje erbij. Zat toevallig van weekend te overwegen om 1 van de 2 te verkopen…
Deze zeer gebruikt gekocht op MP, toen in een nieuwe oud-stock Seiko case met nieuw glaasje gezet. Beetje schoongemaakt en opgepoetst (behalve de dial, die mag wat vintage sporen houden imho) en nu heeft ie weer een nieuw leven gekregen!
Is een 7005-8042 uit de jaren 70, loopt goed en als het zonnetje op de sunburst schijnt voelt het stiekem zeer luxe, helemaal met de trots dat ik hem weer in leven heb kunnen houden.
De foto’s werken nu niet dus ik zie niet precies waar het over gaat. Maar met het uurwerk nummer (7123) en het serienummer achter op de kast kun je achterhalen wat het productiejaar is. Als je dan op internet de Seiko catalogus van het betreffende jaar opzoekt, en daarin het type horloge, staat er volgens mij een typenummer van de/een bijpassende stalen band. Bijvoorbeeld bij een horloge van mij zie ik dan “XNB040” in een soort kadertje rechtsonder bij het horloge.
Je zal toch een originele band moeten hebben als je wil dat deze goed aansluit, maar bedenk wel dat het oude banden zijn, met niet-solid endlinks, dus die passen niet perse erg mooi. Overigens ook folded links, vind ik zelf niet mooi maar is natuurlijk wel gewoon “period correct”.