Vintage Seiko Only Deel II

Mijn 11e 7005je vandaag opgeknapt😊

Hij lijkt op mijn zwarte 8022, maar heeft o.a. een andere kastvorm, die kleiner op de pols lijkt:

16 likes

Gaat u ook nog voor de “grail” 7005?

1 like

10 likes

Welke is dat?

Zo is de hobby ooit begonnen…

10 likes

Hoe lang heb je deze? Heel fraai. Is dit model van midden jaren '70, of ouder?

Deze heeft mijn broer ooit nieuw voor me gekocht in Azië. Ik meen in Singapore. Rond 1976/‘77. Ik was de koning te rijk en heb m nog steeds.

3 likes

Gaaf! Heel cool model.
Ik verwacht niet dat je snel een tweede tegenkomt.

Op beurzen etc vind je ze soms nog wel. Bijnaam is de UFO

2 likes

deze units

6 likes

De UFO ken ik, maar niet deze latere ‘Chronograph’ versie zonder waterproof script onder de datum. Net even bijgelezen: 6138
Wat een hoop varianten. Dat ik de ufo dacht te kennen klopt dus niet helemaal. :sweat_smile::face_with_peeking_eye:

De ufo was, zeker internationaal gezien, een van de meest verkochte 6138 modellen.

2 likes

Wow, zeker mooi! Ik wist niet dat er 7005 duikers bestonden, wel dat er 7002 duikers zijn.

By the way, ik heb een 7002 horloge, dat heeft feitelijk dezelfde functies als een 7005, maar de constructie lijkt meer op een 7009, waarbij ruimte is voor een dagschijf. Maar bij de 7002 is die dagschijf gewoon niet aanwezig. Toch is het kaliber iets van 0,4 mm dikker.
Wat is dan eigenlijk voordeel van het 7002 kaliber boven het 7005?

Vandaag mijn 11e, pas gerestaureerde 7005je😊

10 likes

Een van m’n “zondagse” 7005jes😍

12 likes

Mooi gedaan! Zo goed als nieuw!

1 like

8 likes

:boom::boom:

9 likes

4 likes

7 likes

Wow. Mooie pilow kast zeg. Heb jij wat rugnummers van deze jongen. Ga ik eens opzoeken