Vintage Seiko Only Deel II





:sunny::beers:

19 likes

Geweldig :fire:

2 likes

Verbluffend, wat een mooie staat! :heart_eyes:

1 like

Poeh, dat is wel een speciaaltje! Ik ben niet zo van te chronometers, maar deze is wel heel erg mooi!

1 like

1 like

6 likes

Deze is voor een vriendin van mij, net binnen gekomen. Via Buyee voor een heel zacht prijsje de veiling gewonnen. Ik geloof dat deze hier wel mag! Het is niet makkelijk om er een mooi plaatje van de maken, want de dial is zilver/champagne/goud maar het hangt er maar net vanaf hoe het licht er op valt!

Het is een 6206-8160 uit Aug 1966.

Ik gok dat deze veel pols tijd gaat krijgen.




7 likes

't Is ook geen chronometer, dus…Niks aan de hand met je smaak :sunglasses:

Ik maakte mij al zorgen! :sweat_smile:

1 like


In mei 1974 heeft Seiko dit mooie horloge geproduceerd en op de markt gebracht. Degenen door wier handen dit horloge is gegaan leven misschien niet meer, maar het is zo leuk dat er nu, 52 jaar later, nog steeds iemand blij mee is, en dat het horloge nog steeds prima werkt. Gewoon een topproduct♥️

12 likes

6 likes

Ik heb hier eerder wel gedeeld dat ik met een Seiko Lord Quartz bezig was, en daarbij het uurwerk is gesneuveld. Ik probeer een donor uurwerk te vinden, maar aangezien ik de spreekwoordelijke appel en ei voor mijn huidige 2 exemplaren heb betaald, zoek ik iets voor weinig en dat valt niet mee.

Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie iets over het volgende kan roepen; ik kom “mijn” model Lord Quartz (kast type 7000) tegen met zowel het 7853 uurwerk als met 8243 - deze laatste zou nieuwer zijn.

7853-7000

8243-7000:

(foto’s zijn niet van mij, bij advertenties weggeplukt ter voorbeeld)

Ik neem in basis van het kastnummer aan dat de kasten van beide horloges identiek zijn, en dan zou ik dus beide uurwerken kunnen gebruiken. Klopt dit?? Als ja, dan vergroot dat mijn kansen op een bruikbare donor!

1 like


Sinds gisteren om mijn pols…
52 jaar oud, hi-beat klinkt heel erg mooi achter die prachtige wijzerplaat.

4 likes

In Japan kun je wel zo iets vinden
Voorbeeld: https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/q1231737098?conversionType=jdirectitems_auction_DirectSearch

1 like

Oh ik zie dat je die foto’s hebt gerecycled van die exacte advertentie!
Oeps!

1 like

Haha, mooi ook :grimacing:

Ik kijk inderdaad regelmatig op Buyee. Er is aanbod, maar als ik er één voor ca €30 kan scoren is het leuk. Ik heb namelijk een opgeknapte kast met band liggen, dus het mag gewoon een afgedragen ding zijn.

De kasten van 7853 en 8243 zijn niet identiek, ook heeft de deksel van de 8243, meer diepte.
Je zou de maten van het uurwerk moeten vergelijken, om te kijken of het uitgewisseld kan worden.

Ja, nu je het zegt; als ik goed kijk zie ik inderdaad verschil in de deksel, maar ook de kast heeft een extra randje rond de deksel. Inderdaad niet hetzelfde, dus dat uurwerk kan ik dan niet gebruiken :man_shrugging:

Deze 66 uit januari 1970 lag al maanden in mijn projectbak. Vandaag viel hij mij ineens op met zijn mooie lichte wijzerplaat. Ik had hem al helemaal geserviced en gepolijst, het enige dat nog ontbrak was een secondewijzer. Ik had er al veel geprobeerd maar die pasten niet. Nu bleek er eentje van een donor 7005 te passen, met een mooie lengte helemaal tot aan de rand.

Blij met deze mooie, oude, goed uitziende, eenvoudige handopwinder zonder datum!



12 likes


Mijn beide 66-jes even bij elkaar☺️

Zelfde kast, kroon, uurwerk (zeer prettig handopwind uurwerkje), wijzerplaatring, glas en lunette. Enkel wijzerplaat en wijzers zijn anders. De witte heeft de secondewijzer gekregen van een even oude 7005-8022 die ook nagenoeg dezelfde minuut- en uurwijzer heeft. Grappig genoeg paste hij, want ik verwachtte niet dat een secondewijzer uit de Daini-fabriek op een Suwa-Seiko zou passen (want de wijzer van een 6119 paste niet).

8 likes