Vintage Seiko Only Deel II

Net gearriveerd!

17 likes

Mooi!
Welk typenummer?

45-7001

Door Lapinist onder handen genomen, heerlijk hoe het licht reflecteert

1 like

Tof
Dit is mijn 4502

14 likes

13 likes

16 likes

Avondwissel

17 likes

12 likes

Ik vind ze prachtig die oude Seiko’s. Zelf heb ik natuurlijk ook een aantal, maar ik had laatst een 7625 waarvan ik nu spijt heb dat ik die heb verkocht.

Echt een schoonheidje met prachtige klassieke proporties. Ik richt mij vooral op 7005jes, maar daar bestaat geen model van met deze leuke kastvorm. De 8070 komt nog het meest in de buurt, die vind ik ook schitterend, al is hij wat groter.

16 likes

Inderdaad!

14 likes

15 likes

Mooi die geborstelde wijzerplaat!

1 like

NA’tje vandaag

16 likes

8 likes

Neo-vintage?

10 likes

Prachtig zeg, dan kan die andere bruine LM special mooi door ;). Waar trek je al die horloges vandaan en hoe pak je het onderhoud aan met al die horloges.

1 like

Haha, mooi niet, die heeft weer z’n eigen charmes.

Ik heb er een aantal gekocht van een Nederlandse liefhebber op Vinted die ze zelf onderhoudt en voorziet van bijv. een metalen dagwiel en een nieuw glas. Hij verkoopt er een flink aantal omdat hij meer plezier beleeft aan het opknappen dan uiteindelijk aan het hebben.
Daarnaast een paar uit Japan en een aantal ook weer van Vinted. Ze geven allen aan de horloges te hebben nagekeken of te hebben laten nakijken. Tot nog toe heb ik nog geen reden gehad om daar aan te twijfelen. Misschien heb ik een neus voor het buyen van de seller.

Ik heb er inmiddels zoveel (ik kan daar heel onmatig in zijn) dat ze allemaal redelijk beperkt draagtijd krijgen, en zolang ze lopen, lopen ze. Dus ik maak me daar niet onnodig sappel over, en mocht er iets zijn, dan zie ik dat dan wel weer. Dat ze allemaal tegelijk de geest geven lijkt me niet heel waarschijnlijk. De een zal het naïef vinden, de ander filosofisch.

4 likes

13 likes

Ik heb eindelijk eens een donor gekocht voor de Lord Seiko die ik aan het oplappen was:

Groezelig ding, maar de wijzerplaat lijkt schoon en volgens verkoper werkt hij naar behoren. Het draait mij alleen om het uurwerk dus prima!

Kan ik hopelijk binnenkort dit gat vullen :slight_smile:

Bonus zou vers glas zijn, maar moet nog uitzoeken welke maat ik moet hebben. Bij een andere brak het glas terwijl ik het probeerde te demonteren. Het glas zit in de bezel, en tussen bezel en glas zit dan weer een ring geperst. Geen idee hoe dat normaliter gedemonteerd wordt, maar als ik de glasmaat zou weten zou dat minder een probleem zijn, maar nu zou ik het idealiter nameten :man_shrugging:

6 likes

Leuk om te lezen, ik denk dat er veel mensen zo hun collectie omgaan en inderdaad op een goede manier aankopen scheelt al de helft.

Dat metalen rad voor de quickset is erg interessant en misschien kom ik daar nog een keer op terug

Dank voor je reactie!

2 likes