Heel gaaf! Is die wijzerplaat nou zwart of grijs?
Ik heb laatst bij een zoektocht het volgende document gevonden:
Seiko Case To Crystal.pdf (3,5 MB)
Komt dacht ik weg van MyRetroWatches, hier zal wel het juiste onderdelennummer voor het glas in staan.
Daar kom ik inderdaad een bekend onderdeelnummer tegen, maar ik kom daarmee niet verder. Ik kom ook geen afmetingen tegen ![]()
Zojuist op dezelfde site heb ik een gescand document gevonden waarin wordt uitgelegd hoe de onderdelennummers van de glazen wordt opgebouwd: https://myretrowatches.co.uk/seiko-data-sheets/
En dan de Seiko Crystal Codes. Als ik het goed heb zou het een Seiko 7853-7000 zijn, met glasnummer 290W16GA00. Dat zou het volgende betekenen voor het glas:
290 :Diameter; 290; 29,0mm.
W: Water resistant
16: Een serienummer, A number from 01 to 99 is assigend for the purpose of production-related classification
G: Materiaal, hardlex
A: Color tone, Silver
0: Transparant
2e 0: Iets voor de vorm van het glas, maar niet kunnen vinden. Lijkt gewoon een vlak glas.
Ook zojuist pas achtergekomen maar de serienummers voor glas van Seiko zijn dus best logisch, eerste getallen geven de diameter
Ligt eraan hoe het licht valt, maar geen diepzwart in elk geval, meer antraciet.
Hmm, als dat zo is, is het best handig! Ik kan de binnenmaat van de bezel meten, kijken of 29mm dan logisch is. Ik heb nog wel resten glas om de dikte te meten.
Mooi hoor!!
Drie keer droool!!
Wat een schoonheden. Prachtig, alle drie!
Om die reden doe ik het onderhoud zelf. Zou voor mij niet te doen zijn om dit te uit te besteden… Mijn collectie beslaat meer dan 160 horloges…
Oh Jezus, ja, dat snap ik dan wel. Misschien ga ik dat ook proberen, ooit, na mijn pensioen…
Ik doe het ook zelf, heb er ongeveer 60 oude en 8 moderne. En omdat ik ze niet frequent draag (want heel afwisselend) slijten ze niet hard. Maar als ze merkbaar matig lopen krijgen ze snel een service.
Zonet deze vintage aan de pols gedaan. Enkele jaren geleden voor weinig op Mp gevonden en geserviced en de plexi gepolijst. Later nog eens gepolijst omdat ik beter in de gaten kreeg hoe ik het mooi glad moest krijgen.