Vintage Seiko Only (Deel 1)

Een Seiko 5 met 6119 (vermoedelijk versie C) uurwerk. Aan het nummer op de achterkant te zien vermoedelijk uit Mei 1974.
Zo te zien mist er een ring om het glas (Bezel).
En een deel van het bandje :grinning:
Kijk uit dat het glas er niet afvalt. Volgens mij wordt deze op dit moment alleen noch vastgehouden door een blijkbaar plakkerige dichtring.

Ik zie dat de heer Koekoek net iets sneller was.
Hij kan je hierover ook nog veel meer vertellen.

Dank voor jullie antwoorden,dacht dat het ouder was. Is het nog de moeite waard om te laten repareren?

Als je nog onderdelen kan krijgen er voor is het misschien leuk (kosten voor professionele service overstijgen de kosten van het horloge) maar zijn genoeg forum leden die dit misschien uit hobby oogpunt wel willen en kunnen doen.

1 like

Mijn broer is nogal handig,weet iemand hoe ik aan zo n bezel kan komen voor dit horloge?

2 likes

Waarschijnlijk geduld hebben en af en toe Ebay in de gaten houden.
Mogelijk ook eens een berichtje aan de mensen van https://speedtimerkollektion.com/ sturen. Zou best kunnen dat die nog wat hebben liggen voor een paar tientjes.

Dank je wel! Gaan we doen,is een erfstuk van mijn oom en hoe langer we ernaar kijken hoe meer we de behoefte hebben om het weer te herstellen en op te knappen. Was ook een geweldige oom!

In dat geval zeker doen !
Volgens mij is er met geduld en handigheid een mooi horloge van te maken.
Ik denk dat de kast zogenaamd ‘gold-plated’ is dus begin niet met polijsten want dan is het zo weg.

We hebben die website gevonden “ speedtimerkollektion”. En bezel ingetypt als zoekopdracht,krijgen we 728! producten! Wat hebben we nodig? HELP,!

:grin: Dat is een goed teken. Dan hebben ze in ieder geval bezels. :grin:
Even zonder onzin:
Op de achterkant van je horloge staat, als ik het goed heb gezien, 6119-7460.
6119 is het kalibernummer (uurwerk)
7460 is het kastnummer.

Nu zag ik net op de site dat ze, zoekend op deze nummers, een slopertje hebben liggen. Echter ziet die kast er toch iets anders uit dan die van jou.
Nu ben ik hier even aan het twijfelen of de bezel zou kunnen passen.
Het is niet onverstandig hier de heer @koekoek via dit forum even om raad te vragen.

Hahaha, nou die hebben ze zeker! Ik ga je tip doorgeven aan mijn broer en dhr koekoek raad vragen. Hartelijk dank voor al je tips.

Dank u wel voor bericht. Ik heb de tip gekregen om u om advies te vragen voor een bezel voor mijn horloge.
Kunt u mij vertellen welke ik nodig heb voor mijn horloge? We hebben gekeken op https://speedtimerkollektion.com/ en er zijn 738 resultaten! Kunt u helpen?
Dank vast!

12 likes

9 likes

15 likes

1

20 likes

14 likes

15 likes

15 likes