Vintage Seiko Only (Deel 1)

8 likes

7 likes

9 likes

1977, is dat vintage?

6 likes

Dat is dik vintage. Alle horloges ouder dan 25 jaar :+1:

Dit is voor mij de absoluut mooiste Quartz, die ik van Seiko heb…


Alles is perfect aan dit horloge: Het formaat, het design, de wijzerplaat en de staat na 44 jaar leeftijd…

6 likes

Ik keek erg uit naar het horloge, een gaaf vierkant model. Maar eenmaal in mijn handen deed het me niks. Het viel me tegen. Waarom vind ik lastig te zeggen. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. :upside_down_face:

4 likes

Het zou aan de andere bracelet kunnen liggen. Die is bij de single quartz wat smaller. Geeft net een andere uitstraling, het doet het horloge wat langer lijken. In jouw uitvoering vind ik hem inderdaad ook wat tegenvallen, terwijl het qua design toch vrijwel hetzelfde lijkt. Maar stiekem toch een beetje jaloers op je twin Quartz…

1 like

Wat ik mijn leukste vintage seiko quartz vind:

Heel iets anders

8 likes

Knoeperdje

1 like

In het echt is het altijd minder dan op fotos :innocent:

1 like

Camera op X2 zetten helpt!

Is die band ori?

Hee Daniël!

Welke referentie is dit? Vind hem wel tof!

Groetjes!

1 like

Het is een 9723-5010. De twin quartz versie.

koop dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja en nee. Niet de originele band. Die heb ik w trouwens. Maar die is oud en echt idioot lang. Maar de band is wel in dezelfde stijl, een 22mn Seiko flat vent.

1 like

Ik vind m ook fraai.
Hoe komt het dat het Quartz symbool op deze dubbel is en op de voorgaande post enkel. Verschillende kalibers?

Ja ik zie het twin of enkel quartz

Ja dat klopt. Het dubbele quartz symbool is van een twin-quartz uurwerk met thermo compensatie door een 2e crystal. Verschil is een accuratesse van ±10 seconden per maand naar ±20 per jaar.

Beetje vreemd dat seiko ze allebei toch king Quartz noemt