Vintage Seiko Only (Deel 1)

Opzicht past een oud horloge prima tussen het nieuwe spul.

9 likes

Weekdater van 1967.

12 likes

De oer-weekdater van Seiko uit 1964.

12 likes

Goed bouwjaar :blush:

1 like

:ok_hand: Zekers!. Is mijn maand/jaar horloge.

1 like

15 likes

Bijna mint, en dat na bijna 50 jaar :sunglasses:

12 likes

Voor mij komt er een iets jongere Seiko Actus Silverwave deze kant op:


Met nog meer leuks aan horloges in aantocht, maar dat komt later wel…

7 likes

Ik wil je feestje niet bederven maar ik vrees dat dit een samengesteld model is, wist je dat? :grimacing: Plaat van een 8000 in een kast van een 8010. Ik heb ze beide gehad en die met die kastvorm hebben een aparte dial met patroon. Of ligt het aan de foto?

edit: of is dit een heel andere kast? Een 8070 kast?

Wat een heerlijk knetterende horloge zijn dit ook! Ik had mij voorgenomen een keuze te maken en de ander weg te doen, maar nu ze beiden strak glas erin hebben lukt mij dat gewoon niet :see_no_evil:

9 likes

Tuurlijk niet.
Veel te mooi duo :sunglasses:

1 like

Nou ja… Weer een klus horloge erbij…

De onderstaande is ook niet helemaal origineel, heeft een andere wijzerplaat, maar ik heb de originele nog liggen. Feitelijk zijn het dezelfde horloges, alleen is de ene een Sealion m77 (8305-1000) en de andere een Seikomatic-R 8305-1010

7 likes

Even voor de volledigheid, dit is het verschil tussen de 2 horloges…

6 likes

Mooie lugs :+1:t2:

Gewoon beide houden. Kan prima toch? :grin:

Ik heb eventueel nog wel een 6306-8000 kast.

Onlangs dit 5’je gekocht op marktplaats. Na wat opstart problemen lijkt het nu goed te werken. Als de caseback strak zat dicht gedraaid kwam de rotor niet goed rond. Met een kwart slag losser werkt het vooralsnog goed.

De verkoper had een 20mm band tussen de 19mm lugs gepropt. De band is over de volle lengte 20mm en ziet er dus niet uit. Nog even een mooie leren of stalen band scoren ervoor.

Iemand die nog een originele stalen band heeft liggen hier?

Zo niet, is dit dan de juiste?

1 like

Lijkt me een Mumbai 5je…

Maar goed…ik zit niet zo in de 5jes zoals koekoek.

Er zijn op marktplaats helaas een paar malafide seiko 5 handelaren die veel mumbai spul verkopen (zonder daar duidelijk en eerlijk over te zijn). Origineel is hij helaas niet, de wijzers zijn niet kloppend. De plaat en de kast zouden wel bij elkaar kunnen horen. Helaas ook niet heel verrassend dat hij dit type horloges er iets mis is met de werking, dat is ook een van de nadelen van mumbai specials…

Ik heb misschien nog wel de bracelet voor dit type. Dat zou ik even moeten nakijken. Maar ik zou er persoonlijk niet veel meer geld in stoppen :grimacing:

21077391-gkxrztca4ua4sqtbu0pyg5ki-Large

Ik heb er ook niet veel geld voor betaald. Ik vond de wijzerplaat gewoon leuk. De caseback hoort er ook niet bij zie ik nu. Een beetje Franken is ie wel ja. Jammer dat ze er niet open over communiceren.

1967 Seiko Bell-Matic 4006-7010 :bell:

16 likes