Ja dat dan weer wel. 7009-3181staat erop. Komt iig niet overeen met de plaat.
Strak hoor! Dat is echt wel een van de mooiste cases van Seiko naar mijn mening.
Edit:
Oeps. ik zie dat de caseback kwestie helemaal niks met dit model te maken heeft… Begrijpend lezen is ook een kunst
Het nummer op de plaat en kast zijn niet altijd het zelfde, zeker bij Seiko 5’s heb je vaak meerdere platen in kasten en dus ook verschillende wijzerplaat nummers. Als ik op 7009-3180 google zie ik jouw plaat in ieder geval wel.
Had deze even weer tevoorschijn gehaald.
1969, dit is hetzelfde horloge dat mijn pa droeg toen ik opgroeide.
1982
Dat is leuk om te zien! Ik heb nog niet eerder een Seiko gezien met de volledige dag omschreven!
Er was in de 60s een hele reeks van, de weekdaters.
Ja die kom je inderdaad niet veel tegen. Uberhaupt dit model zie ik niet voorkomen hier op HF.
Wat ik dan wel afvraag, als leek; ik heb ook een Seiko met een “kortere” dagaanduiding. Wat is precies het verschil?
Ik heb dat zelf ook opgezocht, want ik wilde ook weten wat die tekens letterlijk betekenen in Kanji. Hier heb ik meer kunnen vinden:
aha dus in de kortere versie laten ze “youbi” weg omdat die voor elke dag altijd er achter wordt geplakt. Denk ik…
Klopt helemaal!
Ook in de vroege sixties konden ze stijlvolle horloges maken, getuige deze Seikomatic 15007DE uit 1962 …
Ja hij is er de 6138-0020 Tokei Zara.
Heel mooie dail. De kast was gepolijst bovenop terwijl dit geborsteld behoort te zijn. Nu is hij weer mat, en ziet hij er enigzins weer normaal uit.