Vintage Seiko Only (Deel 1)

Je bekijkt het vanuit een laat KS perspectief :sweat_smile: Ieder KS uurwerk was namelijk genummerd op de late niet chronometer 562x na.

1 like

Ander voorbeeld (met een groot verschil tussen beide nummers:

Ook een Seiko quartz moet regelmatig een servicebeurt krijgen. Het loopwerk reinigen en opnieuw smeren. Alleen smeren is helaas niet voldoende. Lijkt me wel goedkoper dan een mechanische

Heb een week of 2 geleden deze mooie LM special 5206-6080 gekocht. Ben benieuwd. De Seikomatic 39 jewels kon rechtstreeks naar de klokdoc die wou niet jammer, is de eerste die ik in Japan kocht en niet loopt.

En deze is inmiddels naar de repair shop van Aad.

i-img600x450-16127428936jfhbm40900 i-img600x450-1612742893ehzhky40900
Fijne zondag heren

11 likes

Erg mooi! Laten we hopen, dat deze het dan wel doet…


En deze ook…
seikomatic slimdate
Want anders krijgt Aad wel heel veel werk…

8 likes

Ik keek gisteren een documantaire en dan zag je de Japanse monteurs in de 70s deze horloges dragen. Ik zag een ufo en een bullhead. Onmiskenbaar natuurlijk. Dat is het leuke van vintage horloges, het waren vroeger echte gebruikersvoorwerpen en objecten die men droeg.

11 likes

Dat klopt, na 30-40+ jaar zie je vaak dat de quartzen ondertussen wel een service kunnen gebruiken vaak. Het uurwerk is iets eenvoudiger dan een mechnisch omdat er minder onderdelen zijn, maar het scheelt niet heel veel.

Ik moet je een antwoord verschuldigt blijven. Ik zal ns googlen.

1 like

Volgens Seiko moet dat toch wel vaker dan eens in de 30-40 jaar. Ik vind het aantal onderdelen toch vaak beduidend minder maar de main plate is dan wel weer erg kwetsbaar.

10 likes

Prachtig man. Blauw is zeker mooier in het echt :smiley: (dan dat het al is op de foto)

Idd een mooie diepblauwe wijzerplaat, ik was ook aangenaam verrast toen ik het horloge thuis kreeg, via Catawiki

Home office met de Lord Marvel… Op een Rios Tobacco (cognac) band.

13 likes

Nieuwe aanwinst uit Japan.
Een hele mooie en ook nog een mooi seiko doosje erbij.
Horloge werkt, maar hackt niet terwijl dat volgens mij wel hoort.
5206-6080 LM special

13 likes

Die LM zou echt prachtig op leer zijn!

1 like

Een LM met een quartz uurwerk? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ziet er goed uit hoor. Deze horen inderdaad te hacken. Is een systeem dat vrij lastig in elkaar zit. Dus dat zie je wel ns vaker dat dat niet helemaal meer werkt na verkeerd monteren.

Het is een 7548 uurwerk. Ik dacht dat deze veel delen met de 6309 automaten qua keyless en mainplate ook dus. De vroegere quartzen waren erg robuust en zijn makkelijker aan te werken. De 754x zijn een van de beste vintage quartz uurwerken van seiko en van voor de tijd dat alles nog zo klein en goedkoop mogelijk moest.

2 likes

10 likes

Goedemorgen! Tevens laatste keer dat ik je om heb.

6 likes

9 likes

Even een cross post. Het horloge van mijn jeugdheld! True Bruce Lee Seiko

12 likes

Ingetogen simpliciteit en de kwaliteit van een mid 70s quartz. Dat maakt dit horloge toch voor mij super leuk en veel bijzonderder dan een modern quartzje.

13 likes