Vintage seiko

Hallo Allen,

Ik zit met een dilemma, ik heb een oude Seiko automatic met een mooie verkleurde wijzerplaat in de verzameling waar mijn vriendin behoorlijk verknocht aan is geraakt. Ik heb de klok voorzien van een nieuwe plexi en een nieuwe band. Eigenlijk wil ik nu ook de kast op laten maken om het geheel af te maken.

Nu mijn dilemma, mijn vast horlogeadres heeft aangegeven dat er voor dit model vrijwel geen onderdelen meer te verkrijgen zijn, dus wanneer de klok mankementen gaat vertonen, zij als verloren mag worden beschouwd. Als dit zo is ga ik geen kosten meer maken aan de klok.

Mijn vraag aan jullie, is dit zo of zijn er nog genoeg adressen voor dergelijke klokken en kan zij nog jaren mee?

Help me out, please.

Lucien is je adres.

En als het echt te bont wordt kun je overwegen er een vers uurwerk in te lepelen.

Ik lees op de wijzerplaat 7005…dan mag ik ervan uitgaan dat er een 7005 uurwerkje in gemonteerd is.

Onderdelen niet voorhanden ?? Hoeveel wil je er hebben ?

De 7005 is een van de uurwerken die veel gebruikt zijn en nog steeds veel voorhanden zijn.
Onderdelen zul je trouwens zelden nodig hebben, zolang er geen water of ander onheil in het uurwerk terecht komt loopt zo’n uurwerkje niet jaren maar jaaaaaaaaaaren.

Als je toch zeker wilt zijn van onderdelen, zoek dan naar een ander oud klokje met een 7005 uurwerkje. Overigens zijn vrijwel alle onderdelen uitwisselbaar met een 7006, 7009, 7002 en 7001 uurwerken. 7009 uurwerken heb ik hier liggen. Enigste verschil met een 7005 is een extra dagaanduiding ipv alleen datum.

Blijkbaar wil niet iedereen aan een Seiko werken.

Mooi horloge Zeemeester!

Seiko is toch wel ondergewaardeerd… Prachtige uurwerken (zoals bijv de Grand Seiko SBGW001…) en die van jou: PRACHTIG!