Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Hoop inspiratie hier met die secondewijzer. Ben benieuwd hoe zwaar je hem zou kunnen maken om nog te werken / normaal te lopen. Ik zit aan iets te denken binnen logo van auto.

1 like

Dan hoeft er alleen maar een ringetje omheen toch :sweat_smile:

image

1 like

Ik heb nog een setje over.

1 like

Inderdaad. Die kan heel goed.

Ik had eigenlijk als idee het Porsche logo op drie uur en de tekst gekromd op seconde wijzer zodat hij 1 keer per minuut het logo completeert en dan dus in een soort 3D. Moeilijk uit te leggen.

1 like

BAM!!! Hier zijn weinig woorden voor nodig. Wat een vet ding is het geworden!

.

35 likes

Super nice!

2 likes

How cool is that! Erg mooi…

2 likes

Toch wel vet hoor… weet niet of ik zelf zo’n vliegtuig-silhouette op een dial zou willen maar snap zeker de keuze!! En die lume is er lekker strap op gezet :ok_hand:

2 likes

Kitje verzilveringspasta gekocht, even snel testje gedaan op gepolijst messing, werkt als een tierelier.

Hoop dat ik de link mag posten, anders mag die door mod verwijderd worden.

7 likes

Eigenlijk was het origineel een vliegtuigkompas. We hebben uiteindelijk de gradenboog omgezet naar minuten indices ivm de afleesbaarheid.

Zo was ie eerst.

11 likes

Heeft ie toch serieus wel een lekkerdere smoel gekregen hoor :ok_hand:t3::muscle:t3:

2 likes

Alleen al daarvoor respect. Bij mij zou de hele wijzerplaat onder de lumen zitten. En dan heb ik nog niet eens gedronken.
:sweat_smile:

2 likes

Hahaha, ja, het is echt wel iets wat oefening vergt ook, zelfs de meest vaste hand lijkt wel parkinson te hebben onder die vergroting hoor. Ik moet beide handen super goed stabiliseren en dan lukt zo iets pas echt. Zeker als er van die scherpe hoeken in moeten zitten, rond is echt makkelijk, maar vooral driehoeken zijn een uitdaging.

4 likes

Wanneer ga je een masterclass geven?

3 likes

Ah, dus dat is niet vreemd - die driehoeken.:thinking:
Een reparateur die al eerder wijzers voor me opgevuld had, weigerde om op een oude Seiko navytimer het ontbrekende driehoekje op de 12 weer te herstellen. Snapte het niet, maar wel balen :worried: Na jouw opmerking begrijp ik dat het dus een extra lastige ‘dot’ is - geen echte troost maar wel meer begrip, bedankt weer voor het zoveelste nuttige inkijkje via dit super topic :+1:

1 like

Oh heb wel eens gedacht om een mooi youtube filmpje er van te maken…

3 likes

Nou ja, het is vind ik wel iets dat je moet kunnen als je lume klussen aanneemt, maar het is absoluut de grootste uitdaging, laat staan halve driehoeken…!
Before…

After…

14 likes

:100::+1::+1::+1:

4 likes

Zo, weer lekker druk geweest gisteren, Er kwam weer een berg materiaal binnen, zoals een band, twee kasten, twee uurwerkjes, wat wijzers en zo… Dus een en ander voorbereid. Twee wijzerplaten gestript en wit gecoat, een wordt een apocalypse now, Brando geïnspireerde GMT op basis van een soort SKX, maar dan met kroon op 3, geboorde lugs en gladde bezel. De andere wordt een blauwe flake, jawel, een “Nerd-flake”…

Een ander projectje is een gilt plaat, “Nautilus” waar ik een wave logo voor heb getekend… Die wacht nu op lume en assemblage.

Ben ook nog met een Omega bezig, een Bumper met 340 uurwerk, die wordt eigenlijk gewoon in ere hersteld.

Ook net twee Camel wijzerplaatjes en de wijzersets gelumed.

Lekker bezug :sweat_smile:

18 likes

Pcies.

1 like