Vintage Tissot antimagnetic

Hallo forumleden
Ik heb vandaag een nieuwe aanwinst binnen gekregen
Een prachtige Tissot van rond de jaren 40
Ik Zou graag de volgende dingen erover willen weten

1. Hoe weet ik het productiejaar van het horloge
  2. Is er een waarde bekend
  3. Vinden jullie hem mooi
5 likes

@wbcoupe is de expert hier. Ik vind hem absoluut mooi!

Dankjewel hopen dat hij het snel leest

:point_up_2:mooi!

1 like

Waarom? Moet je het snel weten?

Iemand Wil hem misschien kopen en vraagt wat ik ervoor Wil en Wil natuurlijk hem niet voor een habbekrats weg doen

1., Je hebt hem net, dan weet je toch wat je aanschaft? Of is het een vondst, cadeau?
Op achterdeksel staat een serienummer daarmee kan je hem redelijk dateren. Ik schat ergens tussen 50 en 60
2. Waarde afhankelijk van conditie en met dit soort horloges wat de gek er voor geeft. Het is geen bijzonder zeldzaam of collectable stuk. Correct me if I’m wrong)
Denk maximaal 200,- mits kroon origineel e.d.
3. Ben niet zo van de vintage vanwege mijn saffier wens maar mooi horloge!

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, met welke reden haal je het naar je toe? Voor beetje winst of hou je echt van vintage?

1 like

Ik houdt echt van vintage ik heb ook een bullhead een pogue een nog een antimagnetic maar Dan met een juwelier op de dial

1 like

Ik heb hem voor maar een paar tientjes gekocht

1 like

Tissot’s kun je dateren op basis van het serienummer op het uurwerk (2459546).

In dit geval dus 1951.

Hij ziet er voor zover te zien nog redelijk netjes uit, al is de lume op de wijzerplaat wel hier en daar wat beschadigd.
Pluspunt is de stalen kast, maar door de kleine diameter is de waarde beperkt, ik denk in de range 100-150 Euro, mits hij goed loopt.

1 like

Hij loopt wel maar niet heel best stuur hem maandag op naar de horlogemaker

1 like

Maar in ieder geval bedankt

2 likes

Dat is dus radium,voorzichtig mee zijn,openmaken van de kast is al niet zo’n goed idee

2 likes

Hoe groot is deze? 31-32mm of meer rond de 34-35mm? Heeft ook wel invloed op de waarde.

1 like

Hij is meer 35 mm denk ik

Ow oke ja dacht dat komt vast niet langs de wijzerplaat maar wel dus oke zal ik volgende keer om denken

1 like

Ik schat rond de 32 mm. Bij een 35 mm versie zit er meer ruimte rond het uurwerk.

1 like

Het afgebrokkelde radium zit in je horloge en is nog even radioactief als 60 jaar geleden,beter niet openen.

1 like

Ik zal effe gaan meten om het te checken

1 like

Ow oke goed dat jullie het zeggen

1 like