Vintage tissot bumper

In mijn zoektocht naar een nieuwe klassieker kwam ik dit horloge tegen. Nou is mijn kennis beperkt van het type, de referentie etc… wat ik wel weet is dat er een cal 31-1 uurwerk in zit. Verder ziet het horloge er prima uit wat mij betreft, alleen ik twijfel of het geen redial is of dat de plaat tenminste opnieuw opgemaakt is. Wie heeft er meer informatie en kan hier wat over zeggen?

7 likes

Die wijzerplaat is volledig origineel :+1:
Wijzers zijn wat gecorrodeerd en ik zie wat lichte schade aan de onderrand van de subdial, maar verder ziet hij er netjes uit. Zo te zien een stalen kast.

Er zijn erg veel referenties, dus die weet ik niet uit m’n hoofd, ref. nummer staat aan de binnenzijde van het achterdeksel, misschien kun je daarvan een foto vragen.

2 likes

Inderdaad origineel, behalve de kroon die niet.

1 like

Zou kunnen, maar ik sluit niet ook uit dat die kroon origineel is; Tissot deed in de jaren 40 nog niet aan gesigneerde kronen. Ik heb een bumper uit 1947 en die heeft een vergelijkbare kroon.

1 like

Ja, de kroon lijkt mij op de foto’s ook origineel. Wat is de waarde ongeveer? Ik kom weinig vergelijkingsmateriaal tegen.

Thanks, ga ik doen.

6571, klinkt goed, als je daarop zoekt op internet vind je allemaal exemplaren met dezelfde kast en kaliber. Kronen zijn op die exemplaren ook allemaal soortgelijk als op deze zit, dus waarschijnlijk origineel.

Helaas heeft Tissot geen naslagwerken waar je ref. nummers kunt nazoeken zoals bijvoorbeeld Omega wel heeft. :thinking:

Ja inderdaad een lastige, veel exemplaren zijn in slechtere staat. Ik denk voor zo’n 35 mm stalen exemplaar 250-300 Euro, met bekende servicehistorie misschien wat meer. :thinking:

Zou kunnen, maar anders zou het zoiets moeten zijn.

In het zilver dan.

Het is niet helemaal helder wanneer Tissot is begonnen met gesigneerde kronen, maar vermoedelijk net als Omega rond 1950. Deze is van 1948 (serienummer 2084939) en is dus hoogst waarschijnlijk nog zonder gemarkeerde kroon geleverd. :thinking:

1 like