Vintage Tissot Only

Yep. Dankjewel

1 like

Net binnen, bijzondere Tissot. Tenminste, voor een Tissot-nerd als ik :blush::sweat_smile:

Zakhorloge uit omstreeks 1910. Bijzonder is de merknaam “Tissot Watch” op het tussendeksel. Deze merknaam is geregistreerd in 1910 en maar heel weinig gebruikt. Ik heb maar één keer een andere Tissot met die merknaam gezien.
Bijzonder is verder de vermelding “Locle &Genève”, iets wat ook spaarzaam gebruikt werd begin jaren 1910. Tissot zat (en zit) in Le Locle, en niet in Genève; dus waarom dit gebruikt werd weet ik niet. Iets waar ik nog eens achter moet zien te komen :blush:.

Verder natuurlijk een mooi zilveren open face zakhorloge en nog in heel nette staat voor z’n leeftijd. Binnenin een fraai uurwerk met Breguet spiraal en bimetalen balans, vermoedelijk een FHF kaliber.

12 likes

Twee oudgedienden, inmiddels bij een andere eigenaar…

8 likes

Ref. 40206 vandaag. Voorvader van de huidige PRX, maar dan met normale bandaanzet. Binnenin tikt een Tissot 2031 kwartsuurwerk.

8 likes

Niet vintage, wel geïnspireerd… Heritage 1938 COSC

8 likes

Gaaf! :star_struck:

1 like

16 likes

Dank je :pray:

Die 516 van jou mag er ook zijn, mooi exemplaar :ok_hand:

1 like

Het horloge waar de Tissotverslaving mee is begonnen 10 jaar geleden. 80’s Ref. TA E 361 met Valjoux 7750.

13 likes

11 likes

9 likes

Gemaakt tussen 1937/1939

12 likes

Eerder deze week om (en vóórdat ik hem kocht een druk leventje :muscle:t2:) deze klassieke Sideral :sunglasses:

9 likes

Ook vandaag weer de stalen cal. 19.4 tank uit omstreeks 1938.

Eigenlijk niet een heel geschikt horloge voor dit sombere weer. De gilt wijzerplaat heeft een vleugje zon nodig om tot leven te komen :sunny:

12 likes

Oud goud met kerst. 14k ref. 306 uit omstreeks 1928.

12 likes

12 likes

Verdwaald? :wink::sweat_smile:

1 like

Ja blijkbaar :joy:

1 like

12 likes

Ook vandaag weer de cal. 21.7 sector dial uit 1935.

18 likes