Nieuw hier maar lees al een tijdje mee, volgens mij kan ik zelf nog niks uploaden.
Maar mooi al die vintage Tissots
Wow super mooie!!
Heeft nog wat liefde nodig, loopt wel maar kan wel opfrisbeurt gebruiken.
Mijn eerste vintage horloge in mijn “collectie”
Tissot Visodate Seastar Seven Automatic
€50 op marktplaats gespot geen idee wat de staat aan de binnenkant is en of het een origineel uurwerk bevat maar daar kom ik binnenkort wel achter zodra terug is van service.
De kroon is in ieder geval niet origineel
Heel fraai
Leuke eerste, veel plezier in en aan vintage
Bedankt☺️ zelf ook erg content mee.
Net van het weekend afgemaakt, PR516 handwinder. De originele 34 mm PR516, te herkennen aan het referentienummer 42516. De latere GL modellen en modellen met geintegreerde bracelets hebben andere referentienummers. De 4 in het referentienummer staat overigens voor “herenhorloge”, en de 2 voor “handwinder met datum”.
Uurwerk binnenin is een Tissot 782-1.
Gisteren binnengekomen, cal. 115 Tissot High Grade uit omstreeks 1926. Opwindveer is gebroken, maar verder lijkt er weinig mis mee.
Prachtig uurwerk. Sowieso een mooi zakhorloge
Dank je. Deze exemplaren voor de Japanse markt zijn echt van een ander niveau dan wat Tissot hier in Europa meest leverde. Dat was meestal 15 jewels, weinig tot geen decoratie van het uurwerk, simpelere wijzerplaten, etc. In Japan mocht het duidelijk meer kosten, en dat mocht je er ook aan af zien.