Vintage Tissot Seastar.. Kan iemand mij helpen met wat informatie hierover ? :)

Hallo luitjes,

Ik heb sindskort bij een veiling een vintage Tissot Seastar gekocht. Ik vond hem zo mooi dat ik het niet kon laten liggen. Toen ik het thuis gestuurd kreeg zat er eigenlijk geen papieren o.i.d erbij alleen het naam en wat het gekost heeft.

Op het internet kan ik ook geen informatie over vinden, weet iemand misschien hier iets meer erover te vertellen?

Mijn dank is groot! :slight_smile:

Groetjes,

5 likes

Leuke aanwinst, veel draagplezier :+1:

Referentienummer kun je vinden aan de binnenkant van het achterdeksel, mogelijk staat het ook aan de binnenkant van de gesp van de band. Ik vermoed dat het een 42636 is, maar ik heb zo snel nog geen zelfde kunnen vinden.
Achterdeksel is een schroefdeksel, als hij niet al te vast zit kun je die loskrijgen met een prop duck tape.

Verwante exemplaren kun je met google wel vinden op ref nummer 41636 (handwinder zonder datum) of 44636 (automaat met datum)

Binnenin huist een van de volgende uurwerken, afhankelijk van de leeftijd; de 2461 is de opvolger van de 782:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_782
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_2461

3 likes

@wbcoupe aaah yes super lief :slight_smile:
Dankjewel voor delen, ik ga het even uitzoeken.
Fijne dag!

Stay safe :wink:

1 like

Jij ook :+1:

1 like

Mooi! Geniet er van. De mijne koester ik al een tijdje.

2 likes

@wbcoupe het is mij gelukt om het open te krijgen. Het volgens mij wel een andere ref nummer

454.2020.41

Helaas heeft een keer iemand het achterdeksel verwisseld, dit is geen Tissot deksel maar een Eterna deksel :grimacing:
Dit ref nummer heeft dus niets met het horloge te maken.

Uuwerk is dus een 782-1 :sunglasses:

1 like

Daarom snapte ik er niks van! :sweat_smile: wel jammer dat het niet meer helemaal origineel is.
Nogmaals heel erg bedankt voor je tijd :slight_smile: :slightly_smiling_face:

Heb ook een klein beetje het idee dat die chapter ring niet de juiste is, die lijkt van een PR 516 GL te zijn. Volgens mij hoort hij er zo uit te zien:

En omdat de wijzer er vervolgens tegenaan liep hebben ze zo te zien de punt van de wijzer afgeknipt :grimacing:

5 likes

Is overigens nog steeds een leuk ding, hij is alleen niet helemaal origineel :grin:

1 like

Ja inderdaad, nu je het zo zegt lijkt dit niet een helemaal origineel tezijn. Is gellukig geen Frankenstein :sweat_smile:. Hij is idd wel leuk, het verklaart wel een hoop

1 like

Scherp gezien (en geconcludeerd)!

Weet niet of je een grapje maakte, en wil ook niet lullig doen, maar met een verkeerde achterdeksel en chapter ring, en on top of that afgeknipte wijzers, lijkt me dit juist een schoolvoorbeeld…

2 likes

Wel een beetje, maar ik wil ermee zeggen dat ik het niet lelijk vind. Ik ben iemand die net in the scene komt en heb dus niet veel ervaring en kennis. Als ik dit alvorens had geweten had ik het misschien niet gekocht maar ja. Live and learn

1 like

Leuk hoor, vintage Tissots. Zo heb ik zelf ook de interesse in horloges teruggevonden.
Een 2461 met date is een 2481, vergelijkbaar met de 1481 van Omega. Met de bekende tirette uitdagingen. Maar dit dus een 782-1.

1 like

Hmm, ooit op MP gekocht toevallig?

De 2481 serie uurwerken is een doorontwikkeling van de 784 serie. Het is dus van oorsprong een Tissot uurwerk dat ook door Omega gebruikt is, en niet andersom zoals wel eens gezegd wordt :wink:

2 likes

Nee. Hier op dit forum. Horloge is heel weinig gedragen. De door mij gemaakte foto doet het horloge ook geen recht. In werkelijkheid is hij veel mooier. Dial lijkt wel metaliclak. Donkerblauw met metaaldeeltjes.

1 like

Starry sky dial, ik heb er enkele van deze op MP verkocht, jaren geleden. Vandaar mijn vraag :smile:

2 likes