Vintage tudor. Nep of echt

Dag allen,

Tijdje stil geweest maar nog altijd actief en een liefde voor horloges.

Ik zag op het internet een vintage Tudor voorbij komen wat mijn aandacht vroeg. (Zie afbeelding hier onder).

Nou vroeg ik me af, is deze nou echt of nep. Ik ken namelijk geen modellen waar alleen de cijfers 3, 6, 9 invoorkomen. Meestal is het 3, 6, 9 en een 12.

Kennen jullie legit tudor modellen met alleen 3, 6 en een 9?

En zijn er überhaupt veel neppe vintage Tudor op de markt? Ik hoor daar namelijk niet veel over meestal omega, rolex, seiko ect.

En wat zijn de red flags voor een tudor…

Helaas wel… eender welk merk waar de boefjes in de namaakindustrie een centje mee kunnen verdienen mag je er zeker van zijn dat er namaak van is. Zelfs de Casio’s van 10 euro worden nagemaakt om je maar een idee te geven…

Over de tudor zelf kan ik geen uitsluitsel vinden. Zelf vond ik wel volgend model online.
m
Maar deze is zonder de 3,6,9 maar gelijkt er wel wat op.

1 like

Lijkt me niet origineel. Heb je meer foto’s/info?

2 likes

Alleen achterkant. Maar die is niks meer dan alleen goud.

Weet iemand toevallig wanneer tudor over is gegaan van roosje naar schild logo?

Even verplaatst naar de correcte topic.

1 like

Ja!

Maar niet bij een Tudor vintage dresser…

1 like

Toch nog 1 gevonden…

https://www.invaluable.com/v2/auction-lot/vintage-tudor-9ct-wrist-watch-shield-emblem-circu-101-c-da24f109d0

Is ie dit?

1 like

Dit is hetzelfde horloge als de TS. Zie de plekjes tussen 5 en 10 en de onderbrekingen in de lumen van de minutenwijzer…

3 likes

De geschatte veilingprijs lag tussen gbp 80 en gbp 150. Een koper ( ts ? ) heeft gbp 320 betaald, Sold!
Er is geen andere Tudor vintage dresser te vinden met een 3-6-9 dial op het internet.
Het betreft m.i. hier of een uniek exemplaar of een nep exemplaar…

1 like

Dan is het antwoord in 99,9% van de gevallen: nep…

2 likes

Vandaag heel het internet door gezocht en ben geen één dresser tegen gekomen met een 3, 6, 9. Alleen de Rangers en als ze 3, 6, 9 zijn is de 12 het oude loge (roosje).

Ik denk inderdaad ook nep.
Bedankt voor de antwoorde🙌

1 like