Vintage Tudor Only

Okay Mister Tudor,dank wederom,fijn iemand met zoveel kennis :ok_hand: :ok_hand:

2 likes

Oke bedankt voor de info! Zocht even snel op vintage Ranger maar zie wel heel veel verschillende varianten inderdaad. Oogt mij ook klein met 34mm. Wel een gave uitstraling.

2 likes

Als dit toch een advies topic met mooie modellen wordt dan de voor mij Tudor Grails (helaas allen niet in mijn bezit).

De eerste automatische chrono uit het WIlsdorf huis:

Monaco big blocks, net iets betaalbaarder dan de OG montecarlo van hierboven:

Of een van de verle verschillende proto type dials die gevonden zijn in de 791XX serie waarmee tudor duidelijk laat zien dat het altijd heeft gedacht volgens Born to Dare:

10 likes

Lekkere plaatjes,maar boven mijn budget :innocent:

1 like

Ook super mooi de 79090 :heart_eyes:

2 likes

Yes ik mag hier ook posten!
Mijn eerste vintage horloge was een Tudor, en we deze 79180 big block uit ik meen 1994

En hierna was ik besmet. Nouja eigenlijk was ik dat al lang, want ik had al jaren een zoekopdracht uit staan voor een 79090. Tot ik deze perfecte 76100 tegenkwam. Nog unieker dan de 79090 door zijn lollipop wijzer. Dit horloge kwam van een particulier (chrono :scream: klein gokje). En is echt zo goed als NOS.
Ik kwam een keer een kleine Tudor expo tegen waar onder andere dit horloge lag, en de rode bezel submariner. Beide van het Tudor museum, maar mijn 76100 zag er echt exact het zelfde uit.
Tada:

Tussentijds een paar 792x0 versies gehad, maar die bleven niet echt hangen. Waarom niet? Net niet vintage genoeg voor mijn gevoel.
En ineens liep ik afgelopen zomer tegen dit bizar mooie exemplaar 94110 aan. Een snowflake stond al zo lang op het lijstje, en helemaal zo’n beauty met deze patina.

Is de Tudor collectie dan compleet? Nope er moet nog een keer een Montecarlo komen. Liefst een 7159, en ik heb ook al 2 keer op het punt gestaan om er eentje te kopen. Echter bleek de staat toch niet zo top te zijn als omschreven.
Ohja en een Snowflake no date voor een schappelijke prijs mag er ook nog wel bij.

19 likes

Tudor 75304 / quick date set & second hack 1982
Tudor/Rolex armband 6248-20
600 end-links

13 likes

Vind deze 7017 toch ook wel lekker hoor, de 7019 met fluted bezel kom je haast niet tegen.

11 likes

En deze heb ik ooit ook nog gehad. Snowflake had ik nooit moeten verkopen…

13 likes

Die snowflake is bijzonder mooi! Jammer dat je naderhand spijt hebt gekregen, dat is geen prettig gevoel, ik begrijp je helemaal, zo’n mooie blauwe snowflake is best wel zeldzaam, dus niet zo makkelijk om zo’n mooie terug te kopen. De kleuren zijn prachtig, de lume in de wijzers en de indexen zijn ook fantastisch mooi. Dikwijls zoals bij die van mij, zit er kleurverschil tussen de indexen en de wijzers.
Bij deze is dat niet het geval, zo mooi een geheel.

2 likes

Ik had er geen stalen band bij en droeg hem op een NATO. Later ben ik er achter gekomen dat dat waarschijnlijk de reden was dat ik er nooit helemaal gelukkig mee was

1 like

Deze heb ik nog liggen
Heb ooit een 7020 gehad
Zal s een foto ervan opzoeken

14 likes

7019/3 :heart_eyes:

7 likes

Ik heb zes broers en altijd kreeg ik te horen dat ik verwend werd door mijn vader, ik ben de jongste van zeven.

1 like

Je broers zullen toch ook wel wat van je vader gekregen hebben :innocent:

Zeker wel, ik was het oogappeltje van mijn vader, ik had best een oudere vader, scheelde 17 jaar met mijn moeder, mijn moeder wilde graag een dochter, maar die wens is niet uitgekomen, bij de zevende jongen zijn ze gestopt.

1 like

Vind hem echt top :heart_eyes: :black_heart:

17 likes

Yes :star_struck: helemaal mijn smaak, maar dat zie je hier wel

Zijn broer van net dat andere merk.

1 like

:ok_hand::ok_hand:

15 likes

:black_heart::black_heart: eindelijk 1 gekocht die blijft,is een lange reis aan vooraf gegaan,zo happy met mijn Snowflake :snowflake: :snowflake:

13 likes