Vintage Tudor Only

:facepunch::facepunch:

7 likes

:drooling_face:

1 like

Ik mis een plaatje van jou 94010 :boom: @MisterD

1 like

Goedemiddag liefhebbers,

Vandaag deze Tudor weer es om de pols.

11 likes

:boom::boom::boom:

14 likes

16 likes

Wat blijven die Submariners toch prachtig! Dat zou Tudor toch eens opnieuw uit moeten brengen en dan in 36mm kast.

Of iemand moet zijn vintage tegen normaal tarief willen verkopen :innocent:

2 likes

Denk dat degene die in het blauw word aangeboden,daar wel aan voldoet, al vind ik normaal tarief,wel een vaag begrip. :innocent:

Tja, wat je betaalbaar vind :dizzy_face:

De waarde van een 2e hands artikel zou je normaliter vaststellen aan de hand van een aantal methodieken:

1: op basis van afschrijving tov nieuwwaarde, al dan niet inclusief indexatie. Laten we vaststellen dat dat hier totaal niet opgaat. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de prijzen van een Hydronaut, dan zie je wel een verklaarbaar prijsniveau volgens deze logica.

2: op basis van huidige nieuwprijs van vergelijkbaar model. Bij een Rolex Submariner zie je dit redelijk. Een ouder model is over het algemeen iets goedkoper dan een vrij recente. Bij Rolex moeten we list price vs handelsprijs natuurlijk even vergeten. Tudor subs gaan vrijwel altijd voor significant meer over de toonbank dan spiksplinternieuwe Tudors… Deze logica gaat dus ook niet op. Men kan dus wel concluderen dat men de oude simpelweg mooier vind dan de nieuwe en daar dus ook meer voor wil betalen. Wat voor een kaskraker het zal dan ook zijn als Tudor de submariner opnieuw uit zou brengen.

3: Zeer gebrekkige beschikbaarheid tov vraag. Volgens mij is dat niet echt een topic geloof ik. Er zijn er genoeg geproduceerd lijkt me.

Dan blijft er alleen een ander prijs mechaniek over dat hier speelt.
5: prijs als percentage van een vergelijkbaar model. Oftewel, de Tudor Submariner wordt gewaardeerd tov zijn Rolex broer. En daarmee hebben we denk ik ook meteen de reden waarom er nooit meer een Tudor Sub gaat komen aangezien Rolex niet gaat kannibaliseren in zijn eigen opgebouwde (opgeblazen???) waardering.

9 likes

11 likes

Vanaf welke leeftijd spreken we over vintage?

:boom::boom:

14 likes

Als het horloge ouder is dan jezelf. :sweat_smile:

1 like

Dat is niet. 2008 t horloge.

6 likes

Dat is hij zeker niet vintage,moet er toch nog een jaar of twintig bij :innocent:

1 like

Dat is een zeldzame wijzerplaat (?) :+1:t3:

Iemand enig idee welke zaak er in Nederland/België een of meerdere Tudor Submariners heeft liggen?

Bulang & Sons