Ik weet ondertussen redelijk mijn weg op het web, maar probeer het eerst maar eens hier.
Gezocht een vintage horloge dat in ieder geval aan de volgende zaken moet voldoen.
TV case
respectabel merk
liefst met indices in de vorm van de leuke jaren 70 blokjes
Dank voor het meedenken, maar helaas net niet helemaal wat ik zoek. Lastig te duiden, maar het zit dan vooral in de vormgeving. Het voorbeeld dat ik meestuurde is meer begin jaren 70 design.
Ik heb geen voorkeur voor staal of goud. Wel voor mechanisch boven quartz. Dan misschien nog iets meer richting mbt de vormgeving. Daar heb ik een voorkeur voor de periode zo rond 1970 met de beetje ‘funky’ vormgeving. Bijgaand nog een plaatje als voorbeeld. (let even niet op de conditie van het voorbeeld, want die is belabberd)
Kijk ook eens naar Rotary (verwonder mij over de goede bouwkwaliteit van die cases) en Bulova (die hadden toen ook automaten - dat waren toen de budgetmodellen tov de accutrons
Terwijl ik rustig onderweg naar mijn werk ben, wordt hier toch een partij aan suggesties gedaan. Geweldig mannen. Zenith had ik al een beetje op de radar staan, want die hebben wel erg veel leuk spul in die periode. Maar ook de andere suggesties zijn top
de prijs lijkt mij correct, maar de staat lijkt mij niet echt geweldig.
Denk dat ze gewoon de brushing vooraan terug hebben aangebracht, want de gladde zijde ernaast heeft heel wat putten en krassen
in nieuwstaat [maar mi hoeft dat ook niet voor een vintage horloge?] ben ik er nooit een tegengekomen, maar denk dat je wel beter dan dit kan vinden.
Zou er ook één kopen met de Gay frères metalen band - draagt geweldig comfortabel.
Ik ben eruit. Het wordt een Zenith Surf in nagenoeg nieuwstaat. De vraagprijs was eerst erg hoog, maar uiteindelijk kon er een wat vriendelijker bedrag overeen gekomen worden. Door vakantie van de verkoper en van ondergetekende zal het wel eind augustus worden voor ik hem hier kan showen.