Vintage TV Case van mooi merk in zeer goede staat

Ik weet ondertussen redelijk mijn weg op het web, maar probeer het eerst maar eens hier.
Gezocht een vintage horloge dat in ieder geval aan de volgende zaken moet voldoen.

• TV case
  • respectabel merk
  • liefst met indices in de vorm van de leuke jaren 70 blokjes
  • zo origineel mogelijk
  • liefst mint conditie, maar minimaal zeer goed
  • geen, ik herhaal GEEN patina

plaatje ter inspiratie
Knipsel

Stuur een DM als je iets voor me hebt

1 like

Is dit wat voor je?

TK: Zeldzame gouden Bulova Super Seville “TV case”

3 likes

Dank voor het meedenken, maar helaas net niet helemaal wat ik zoek. Lastig te duiden, maar het zit dan vooral in de vormgeving. Het voorbeeld dat ik meestuurde is meer begin jaren 70 design.

1 like

Zoiets? Als voorbeeld, niet te koop :sweat_smile:

Wel goud, maar haal niet uit je zoekertje of dat is wat je zoekt.

2 likes

Ik heb geen voorkeur voor staal of goud. Wel voor mechanisch boven quartz. Dan misschien nog iets meer richting mbt de vormgeving. Daar heb ik een voorkeur voor de periode zo rond 1970 met de beetje ‘funky’ vormgeving. Bijgaand nog een plaatje als voorbeeld. (let even niet op de conditie van het voorbeeld, want die is belabberd)
Knipsel2

1 like

Welle prijscategorie?

1 like

€ 500-1000. Eventueel wat rek voor iets heel moois

Kwam deze net tegen:

Zelfde ook op Chrono24.

Wellicht niet ‘funky’ genoeg, maar heel jaren 70…

1 like

dit is Zenith in 1972

De Spaceman en de Defy kan ik je ten zeerste aanraden (nr 2 en nr 1 van links onderaan)
maar ga die maar eens mint zoeken

denk dat jij nog iets later zit qua modellen

Kijk ook eens naar Rotary (verwonder mij over de goede bouwkwaliteit van die cases) en Bulova (die hadden toen ook automaten - dat waren toen de budgetmodellen tov de accutrons :slight_smile:

Veel succes en hou ons op de hoogte van je zoektocht, want ben ook gek van die funky jaren '70 horloges

4 likes

Geen vintage maar mooier dan deze ga je niet vinden.

1 like

Hoe 70s wil je het hebben :grin:

1 like

Terwijl ik rustig onderweg naar mijn werk ben, wordt hier toch een partij aan suggesties gedaan. Geweldig mannen. Zenith had ik al een beetje op de radar staan, want die hebben wel erg veel leuk spul in die periode. Maar ook de andere suggesties zijn top :ok_hand:

2 likes

Roamer Rockshell Mark V?

2 likes

Voor de liefhebber, NOS gekocht van erven juwelier.

3 likes

Deze op eBay ziet er niet slecht uit…

2 likes

de prijs lijkt mij correct, maar de staat lijkt mij niet echt geweldig.
Denk dat ze gewoon de brushing vooraan terug hebben aangebracht, want de gladde zijde ernaast heeft heel wat putten en krassen

in nieuwstaat [maar mi hoeft dat ook niet voor een vintage horloge?] ben ik er nooit een tegengekomen, maar denk dat je wel beter dan dit kan vinden.
Zou er ook één kopen met de Gay frères metalen band - draagt geweldig comfortabel.

Plaatje van het net voor de zijkanten

Die van mij is ook niet zo goed en draag hem toch met veel plezier

1 like

Ik ben eruit. Het wordt een Zenith Surf in nagenoeg nieuwstaat. De vraagprijs was eerst erg hoog, maar uiteindelijk kon er een wat vriendelijker bedrag overeen gekomen worden. Door vakantie van de verkoper en van ondergetekende zal het wel eind augustus worden voor ik hem hier kan showen.

4 likes

:+1:
we zijn benieuwd

1 like

De Zenith Defy hou ik stiekem toch ook in het achterhoofd. Die zijn toch ook wel heel erg tof.

2 likes

Eterna Sonic ESA9162 stemvork. Staat er 1 te koop op Ebay Kleinanzeigen.

5 likes