Vintage uit Azie

Hello leden van horlogeforum.nl,

Na enkele jaren wel actief te hebben mee gelezen op dit forum, ben ik op dit moment helaas genoodzaakt toch echt nu beroep op al jullie kennis en ervaring te moeten doen. Natuurlijk is het helemaal geen straf om te moeten registreren en te reageren, het gaat mij er meer om dat ik hulp van andere mensen nodig heb en het zelf dus niet geheel goed kan uitvinden.
Alvorens dit een ellenlange introductiespeech gaat worden (deze zal ik later nog eens plaatsen), trap ik nu toch maar even de voordeur in met vraag waar ik jullie hulp bij nodig heb. Op dit moment ben ik op een “korte” rondreis door Azie, en zo in ene liep ik langs een kleine juwelier met enkele vintage horloges. Nu ben ik zelf helemaal geen fan van het kopen van horloges in Azie (ivm het grote nepgehalte), maar na het bestuderen van deze horloges begon het toch een beetje te kriebelen. Vandaag kon ik dan met een goede camera enkele foto’s maken van de horloges, en ik hoop dat jullie mij een beetje extra zekerheid kunnen bieden.
De horloges die wij volgens mij zien zijn de volgende:
1 Tudor heritage met nieuw glas;
1 Tudor submariner 9411 met refinished bezel;
1 Tudor submariner waarbij het modelnummer voor mij onbekend is;
1 Heuer waar het model voor mij bekend is.

Daarnaast zien we enkele rolexjes, die voor mij helaas onbetaalbaar zijn en waar ik dan ook niet veel foto’s van heb gemaakt.

Voor de makkelijkheid heb ik alle foto’s even op flicker.com gezet. Dit zorgt er voor dat ik niet de hele forumoutlook meteen verknoei. Het adres is als volgt:
http://www.flickr.com/photos/57993381@N02/sets/

Heren en wellicht ook dames, alvast mijn hartelijke dank voor de moeite die jullie eventueel doen om mij te helpen. Ik hoop dat ik na mijn rondreis actiever ga worden op dit mooie forum, en in toekomst dus mooie berichten kan plaatsen.

Groet,
Vincent

Mooi spul heeft die aziaat liggen daar zeg!
Een kapitaal aan rolexjes zo te zien.

Als je moest kiezen tussen die tudors zou ik zeer zeker voor die chrono gaan! Dat is nml de vintage waar dat nieuwe populaire heritage model van afgeleid is echt prachtig! :~

Ik weet wel dat een vriend van me in Bangkok een hele mooie Longines handopwinder uit de jaren '60 heeft gekocht. Volgens nederlandse juwelier een keurig origineel exemplaar.

Die tudor 9411 heeft een ETA uurwerk trouwens, vind ik toch iets minder “bijzonder” dan die andere uurwerken.

Die Tudor heritage heeft een Valjoux 7734 uurwerk, niet heel bijzonder. De wijzerplaat lijkt me opnieuw opgemaakt, maar dat is lastig om op de foto’s te zien. De overige Tudors kan ik geen oordeel over geven.

Die Heuer lijkt mij in de verkeerde kast te zitten. Dat is volgens mij geen calculator kast.

Heren,

Dank voor jullie reacties. Morgen is het helaas alweer mijn laatste dag in dit deel van Vietnam, vandaar dus dat ik vandaag mijn keuze moet maken of ik iets neem of niet. Om jullie een beetje een pricerange te geven van wat hij nu zoal vraagt voor horloges het volgende. Voor de twee rolex duikertjes die jullie zien vraagt hij 7000usd per stuk, voor de rolex daytona wil hij 3400 usd. Erg lage prijzen als je het mij vraagt.
Normaal gesproken gebruik ik het argument If it’s too good to be true, then it probably is… Maar als ik zie dat ik hier bijvoorbeeld een oude vespa voor 600usd kan kopen, dan gaat dit argument niet geheel meer op.

Groet,
Vincent

Zo dat zijn spotprijzen voor dergelijke vintage rolexen! En de uurwerken zien er origineel uit, ik zou deze buitenkans pakken!

Voor een daytona $3400,- en 100% echt, dan hoef ik niet na te denken, maar ondanks dat een Vespa er $600,- kost vind ik het erg lastig te geloven of het hier om echt gaat!

Eerst zien dan geloven!

ik denk dat je niet lang hoeft na te denken na aanleiding van je vraag op VRF
of je wel of niet wat aanschaft

is ook te mooi om waar te zijn

Ben dan toch benieuwd wat die Tudor Heritage en Heuer moeten kosten. Een Daytona voor $3400 is toch te mooi om waar te zijn…of een buitenkansje B)-

Op VRF heb ik inderdaad de bevestiging gekregen dat ze allen nep zijn. Was helaas te mooi om waar te zijn, en ga nu dus verder genieten van mijn reis helaas zonder horloges nog… De vraagprijs voor de Tudor subs was 450usd, voor de Heuer wilde hij 1050usd en de Tudor Monte Carlo was 850usd. Dit was de vraagprijs en ik had er nog niet over onderhandeld. Denk dat 2500usd voor alles samen wel mogelijk was geweest.
Thanks voor alle reacties, en tot ziens na mijn reis of misschien eerder als ik weer iets tegenkom :wink:

Vincent

Misschien een hele domme vraag, maar waar staat VRF voor? Is dat dit forum of wat anders…

dmc Schreef:

Misschien een hele domme vraag, maar waar staat
VRF voor? Is dat dit forum of wat anders…

Vespa & Rolex Forum ?? :wink:

Ha, ha, nu voel ik me echt dom! (:smiley:

ddmus Schreef:

dmc Schreef:


Misschien een hele domme vraag, maar waar staat
VRF voor? Is dat dit forum of wat anders…

Vespa & Rolex Forum ?? :wink:

Domme vragen bestaan niet => mensen die niet durven te vragen zijn dom!

En dat geldt eigenlijk ook voor mijzelf want ik weet ook niet waar VRF voor staat…

Grt. Marco

Klopt: domme vragen bestaan niet! Alleen domme antwoorden…

Maar… er zijn wel vragen waar ik alleen domme antwoorden op weet:D

Dat geldt niet voor deze vraag, ik weet het ook niet:(

Ik ben blij met de bijval. Gezien de mailwisseling hiervoor ga ik er dan toch maar van uit dat VRF staat voor het Vespa en Rolex Forum (wat op zich dan wel weer een hele leuke vondst was).

Heb net lekker gesport: lichaam wat ingespannen, geest wat ontspannen en toen dacht ik: “logisch, VRF: Vintage Rolex Forum.” Dat moet het toch echt zijn lijkt mij.

dmc Schreef:

Heb net lekker gesport: lichaam wat ingespannen,
geest wat ontspannen en toen dacht ik: “logisch,
VRF: Vintage Rolex Forum.” Dat moet het toch echt
zijn lijkt mij.

Niet slecht gedacht! Ik denk dat je gelijk hebt.