Vintage uit Zuid-Amerika

Ik meen ergens te hebben gelezen dat je beter niks uit Zuid-Amerika kan kopen, omdat veel van deze horloges niet authentiek zijn.
Is dit werkelijk waar?

Ik twijfel namelijk of ik deze Baume & Mercier chrono moet laten liggen?



“Buy the seller”

Ik vind het een leuk horloge!

Als de prijs goed is (incl incalculeren van een grote service beurt), EN de verkoper is betrouwbaar: doen. Het is een mooi klokje.

Het hoeft nl. niet altijd een ‘fout’ (uit van alles samengesteld) klokje te zijn uit die contreien. Deze ziet er wel eerlijk uit zo op het gezicht.

Groeten,
Niels

In Zuid-Amerika en als je het mij vraagt vooral Argentinië wordt veel samengesteld uit onderdelen. Vooral bij gouden horloges moet je opletten. Veelal zijn ook de wijzerplaten opnieuw opgemaakt. Ik vind deze BM een heel mooie, maar of de plaat, kast, wijzers, e.d. allemaal wel bij elkaar horen is moeilijk te zeggen.

Volgens mij is de kroon niet origineel, maar dat is bij deze niet echt storend (ten minste als de prijs netjes blijft)

Eens.

Daarbij: als horloges erg oud zijn is er nu eenmaal een fikse kans dat kronen ernstig slijten, dat wijzers stuk gaan en dat onderdelen van het uurwerk de geest geven.

Als een horloge een gesigneerde brug heeft, maar die moet er wegens vervanging uit, dan heb ik daar persoonlijk niet zo’n moeite mee. Het zal wel de waarde drukken.
Ik heb toch liever een lopend horloge dan een mooi origineel maar defect horloge.

Bernard Schreef:

“Buy the seller”

Ik vind het een leuk horloge!

Ik ook !

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,211411

Bijna zeker is mijn horloge nieuw in België geleverd .

Als het je kan helpen gooi ik 'm morgen eens open zo
kun je de ingewanden vergelijken .

Yo , Manu .

De kast lijkt me wel (behoorlijk) gepolijst. Hij glanst erg en de scherpte lijkt van de lugs af.

Inderdaad, valt mij nu pas op. Nog meer eens goed overdenken.

Bernard Schreef:

Eens.

Daarbij: als horloges erg oud zijn is er nu
eenmaal een fikse kans dat kronen ernstig slijten,
dat wijzers stuk gaan en dat onderdelen van het
uurwerk de geest geven.

Een vervangen kroon kan daarnaast ook duiden op regelmatig onderhoud. Maar of de kroon ooit vervangen is, is lastig te bepalen aangezien de meeste chrono’s uit die tijd een niet gesigneerde kroon hebben.

Secondewijzer is niet origineel, ander model.
De kast kon wel opnieuw verchroomd zijn.
Kroon is nieuw.

Dank, ik laat hem lekker lopen.