Vintage Ulysse Nardin

Ik heb een vintage Ulysse Nardin op het oog, maar ik heb niet zoveel verstand van uurwerken om te bepalen of het verstandig is om te kopen.

Kan iemand aan de hand van de foto’s hier iets over zeggen?

Hallo,

Het is in ieder geval een Felsa uurwerk. Welk type durf ik niet te zeggen. De wijzerplaat is me iets te fel en helder. Ik vermoed dat het een redial is.

Grt Melvin

Lastig, het uurwerk ziet er wel erg plain uit, zeker voor een chronometer. Uit de tekst in de advertentie (niet zo heel moeilijk te vinden) kun je ook weinig opmaken dus ik weet het niet.

Het lijkt heel veel op een Felsa 790!
Toevallig ben ik daar wel handig mee, dus als je hulp nodig hebt stuur een PB.
Is de plaat niet wat te mooi?
(redial bedoel ik)

Lijkt me geen echte.

Dial is inderdaad een re-dial en de gravering op de rotor ziet er ook niet netjes uit.

Het is een Felsa 1560. Ik lees van verschillende verzamelaars dat deze inderdaad door Ulysse Nardin gebruikt werden.
Echter hoort deze er denk ik niet bij. De rotor werd voorzien van een serienummer en die ontbreekt. Ook is de wijzerplaat in mijn ogen te helder en clean.
Wordt deze toevallig aangeboden vanuit Argentinië of de Oekraïne?

Vintage1982 Schreef:

Wordt deze toevallig aangeboden vanuit Argentinië
of de Oekraïne?

Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/a1016366680

Dank je wel voor het aanbod.

Als ik jullie opmerkingen zo lees, dan kan ik er beter vanaf zien.

Bedankt voor de reacties.

Geen origineel UN horloge, wijzerplaat te nieuw voor jaren 50 model en uurwerk is geen chronometer kwaliteit,ik zou hem zeker niet kopen.

Ik sluit me aan bij bovenstaande bijdragen.

Ik ook. Zijn andere advertentie is een Mont Blanc Substar. Die combinatie lijkt Google ook niet te kennen. Wel héél zeldzaam dus.