Vintage Valjoux

Welk vintage Valjoux uurwerkje is het meest begeerlijk?
Kom soms terecht bij deze verschillende varianten; 7730, 7733 en 7734.
Ben eens aan het zoeken of ik hier en daar wat leuks kan kopen.

7733 / 7734 Zijn wat de goedkopere niet begeerlijke uurwerken.

Valjoux 22 / 726 / 88 … en vast nog een stuk meer zijn behoorlijk geliefd :slight_smile:

Precies. De 7730 etc. zijn er ook als Poljot variant, nadat Valjoux de productielijnen aan de Russen had verkocht. De 22, 88 etc. hebben een kolomrad en zijn daardoor meer begeerlijk.

Je hebt grotendeels gelijk, maar ‘niet begeerlijk’ vind ik wel heel cru gesteld. Voor mijn Heuer met 7734 waren bijvoorbeeld behoorlijk wat liefhebbers.

Bedankt alvast voor de input.
Zijn de 7733 en 7734 wel goede uurwerken?

De klokjes die ik had gezien hadden namelijk deze uurwerken.

Is een prima uurwerk. Ook leuk dat het een handwinder is.

Het is niet (altijd) alleen het caliber wat een klokje begeerlijk maakt. Er zijn voldoende dure horloges met toch redelijk standaard calibers.

Vintage + Heuer is iets waar bijna iedereen van gaat watertanden. Dat er dan een minder begeerlijk uurwerk in zit nemen veel mensen wel op de koop toe.

Terecht punt van jullie beiden.

Het zijn geen Heuer’s :wink:

Het zijn vaak de wat onbekendere merken uit de oudheid haha.

Ik heb er zelf niet genoeg verstand van maar hier zitten wel een paar parels tussen

http://m.ebay.de/sch/mostrophiliste/m.html?_pgn=1&isRefine=true

Zoals zovele weet ik nooit 100 % of het allemaal in orde is.

Ik heb wel eens wat bij deze verkoper gekocht. Uiteindelijk kon ik alles zelf herstellen/oplossen, maar de beschrijving klopte niet met wat ik thuis kreeg.

Ik was daarentegen wel content van hem. En heb nu een horloge van hem op de post zitten.

Echter betekent start stop reset OK niet dat hij ook goed loopt of ooit een service gezien heeft. Altijd bij hem een service incalculeren.

En om te antwoorden op de vraag.

De heilige Drievuldigheid van Valjoux is de 22 72 en 92 eigenlijk. Met de eerste twee net wat meer dan de 92, 88 is familie van de 22 en 72 dus hoort er ook bij.

Dan is de 69 ook wel nog uber cool. En de 71 en 70 ook

Ben voornamelijk geïnteresseerd in oude duikers.
Zijn deze mooie werkjes hier ook in te vinden en aan welke prijzen moet je dan denken?

Heb ook bij deze verkoper iets gekocht, werkte prima, goede prijs. Was alles wel origineel?

Zeker wel maar het merk en de conditie zijn prijsbepalend, er zijn behoorlijk wat kleine merken geweest die 7733/7734’s gebruikt hebben, ik wil je wel nadrukkelijk aanraden om te zoeken naar een all stainless model omdat deze vaak beter bewaard zijn gebleven.

Dank je.
Daar gaat ook wel de voorkeur naar uit.

Jawel, maar omschreef het als perfect lopend. Ik heb het horloge moeten servicen voordat het acceptabel liep.

Ik heb er twee met 7733, prima kwaliteit. Inderdaad veel gebruikt in het wat lagere segment van de vintage chrono’s.

Hoe zit het eigenlijk met Valjoux 23? Heb een Enicar met dat uurwerk, maar weet er zelf niet heel veel vanaf.