Vintage virus - 2 Seiko's

Hallo Seiko kenners,

Het vintage virus verspreidt zich wel heel erg snel :wink:
Ik ben in het bezit gekomen van deze 2 Seiko’s. De 6139-6002 (Pogue) en de 6117-6400 (World Time).

Ze lopen beide best wel goed. De pushers van de Pogue bewegen niet soepel en blijven ook hangen, denk een beetje schoonmaken. De tijd loopt zonder dat de chrono draait. Verder zit er een (volgens mij) beschadiging op de wijzerplaat in de vorm van een circel.

Van de World Time draait de interne ring niet.

De foto:

Wat kunnen jullie mij vertellen over deze klokjes, wat is er niet goed aan en wat zijn jullie opmerkingen afgaand op de foto’s. Wees niet te lief en gooi het er uit :-). Ik moet nog veel leren.

En moet ik ze wel of geen poets beurt geven?

5 likes

Mooi hoor :slight_smile:
Die pogue zal een vuiltje of zo onder de urenwijzer hebben gehad dat over de plaat meegesleept is. Nou ja, geeft hem een beetje karakter zeg maar. De pakkingen van de knoppen zullen keihard zijn waardoor de knoppen moeilijk bewegen.
De wereld tijden Seiko mist misschien een essentieel tandwieltje op de opwindas?
Kijk uit met poetsen, dat de originele lijnen van de kasten niet te zacht worden, bij Seiko’s ziet dat er meestal niet mooi uit. (is mijn ervaring)

O ja, pakkingen (VTA op ebay) zijn goed te vinden.

O ja, bandjes lijken origineel? Vooral die van de wereld tijden Seiko is moeilijk te vinden.

Potverdorie wat mooi!
Ik dacht dat ik niet van dit soort horloges hield maar ze zijn prachtig.
Vooral die gele.

1 like

Twee mooie aanwinsten. :thumbsup: