Vintage virus

Aangestoken door de leuke horloges en soms ook de bijbehorende verhalen over vintage horloges via marktplaats e-bay en rommelmarkten van o.a. Henrik Nivelacuso had ik vorig jaar een vintage omega op e-bay aangeschaft.

Eens in de zoveel weken heb ik dan een uurtje over om doelloss te surfen op het net en dan snuffel ik ook wel eens door de e-bay advertenties.

Dit keer viel mij oog op een vintage enicar. Het deed me denken aan een horloge wat ik ooit van mijn opa en oma heb gekregen toen we op school leerde om klok te lezen. Dat was een handopwinder en hoewel het horloge meer een rechthoekige vorm en een groene wijzerplaat had zit de herkenning m in de look van de wijzerplaat kleur.

Ik weet niet of dat heel erg vaag beschreven is maar wellicht dat jullie bij het zien van de foto’s begrijpen wat ik bedoel.




Voorlopig alleen nog de internet foto’s zodra het pakketje is gerriveerd zal ik wat tijd maken voor eigen foto’s. Ik hoop dat de kleur in het echt overeenkomt met de foto’s

Als de kleur overeenkomt met de foto’s en de plaat ook vrij van schade is (tussen 12 en 2?),is hij prachtig! Hoe groot is ie?

Ik ben er van uitgegaan dat het vertekening door de glasrand is maar blijft even afwachten.

Hij meet 33 mm

uurwerk ziet er mooi uit. leuke aanwinst.

Heel mois horloge! Veel plezier ermee

Mijn beste,

Het moge u bekomen.
Een prachtig horloge welke de naam ‘Vintage’ alle eer aandoet.

En hoe langer ik er naar kijk en jou tekst leest, bekruipt mij een nostalgisch gevoel. Een gevoel van het leren klokkijken op een uurwerk ’pur sang’.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Begin dit jaar heb ik dit horloge via e-bay gekocht.
eenmaal in handen was het toch niet wat ik verwachtte zijn er liefhebbers van enicar (of wellicht iemand die dit horloge mooi vind) die interesse hebben om dit horloge van me over te nemen?

Ik denk dat er genoeg gegadigden zijn. Maak eens een paar mooie fotos en een vraagprijs is ook makkelijk natuurlijk. :wink:

Wat Dreski zegt. Ik heb zelf twee Enicars, die me wel bevallen, en afhankelijk van de prijs kan er misschien wel een derde bij.

Groeten,

Martin

Het horloge heeft me 96 dollar gekost.
Ik wil het horloge tegen kostprijs weer van de hand doen.