Vintage voor echtgenote

Voor mijn echtgenote ben ik op zoek naar een vintage horloge. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken maar kan eigenlijk niet vinden wat het moet zijn.

Na enige tijd zoeken heb ik bedacht dat ik de hulp van andere liefhebbers ga zoeken. Alle ideeën zijn welkom.

Er zijn een paar kleine voorwaarden;

  • het moet een rechthoekig of vierkant horloge zijn
  • Horloge met leren band (geen staal)
  • het horloge moet minimaal 36 millimeter zijn
  • voorkeur voor horloge met datum (niet persé)
  • dagelijks draagbaar
  • het moet een duidelijk ouder horloge zijn of een horloge met een oudere uitstraling.
  • prijs? ik mik op € 2000,- of minder

Ik weet dat ze de JLC Reverso erg mooi vindt maar deze gaat helaas boven mijn begroting :slight_smile:

Mochten jullie een idee hebben en nog beter een plaats waar een goed horloge te koop is dan hoor ik dat graag.

Cartier Tank is het eerste dat in mij opkomt, maat in dames- en herenmodel.
Succes :wink:

Ik denk dan aan een Zenith Respirator, maar 36mm is wel lastig.

Een vintage Reverso komt helemaal niet in de buurt van de 36mm diameter.

gewoon doorsparen Jos,

een JLC reverso/duetto maakt haar helemaal blij :slight_smile:

Hendrik

Vintage dames in combinatie met 36mm lijkt me erg ingewikkeld, grotere dameshorloges is echt iets van de laatste jaren.

Ik heb nog een vierkante Omega uit de jaren zeventig (hier om de pols bij een van mijn dochters):

Ik heb nog wel meer vintage dameshorloges maar die zijn allemaal rond.

Het hoeft geen dames horloge te zijn. Haar andere horloge is een Rolex datejust uit 1969

Baume et Mercier Baumatic heeft enkele leuke vierkante modellen maar volgens mij heeft elk merk wel een aantal rechthoekige of vierkante modellen uitgebracht.

Ik zou toch proberen een jlc te bemachtigen!

Vierkante horloges zijn er genoeg te vinden.
De meeste uit de jaren 70 zijn 30x30 mm en dat is diagonaal toch zo’n 40 mm.
Merken Girard Perregaux,Zenith,Omega,Pontiac en ga zo maar door.
Hier een plaatje van wat modellen in mijn collectie


Zijn voor redelijke prijzen te vinden.
Ik heb de GP,goud met automatisch uurwerk(sneltikker)met datum ooit gekocht voor ruim 400 euro’s.
Veel succes en plezier met de zoektocht