Ik heb in Frankrijk op een marktje een vintage yema gevonden met doos erbij, nu vroeg ik mij af wel model dit is, uit welk jaar die komt etc hoop een antwoord te krijgen van iemand. Ik kan een soort gelijke niet vinden.
Hij is in ieder geval van voor 1988. Dat is te zien aan de logo. De Y is sierlijk en rond. In 1988 had Seiko het merk Yema overgenomen. Logo veranderde toen naar een rechthoekige Y. In 2004 viel het weer terug in de handen van Yema waarbij het logo weer sierlijk rond werd tot de dag van vandaag.
Yema bracht veel modellen uit waarvan de duikers de meeste aandacht kregen. Komt mede ook daar de interessante en vernieuwende features zoals de bezel lock waar ze een patent op hebben. Dit soort modellen die jij toont zijn opzicht ook leuk, alleen erg lastig om info over te vinden.
Heb je de mogelijkheid om de binnenkant van de caseback te tonen? Meestal staat er nog iets aan de binnenzijde van de caseback vermeld.
Ook wel interessant om even tussen de lugs te kijken. Dus even het bandje verwijderen om te kijken of er cijfers in gedrukt staan. Volgens mij is dit namelijk gold plated of zelfs volledig goud aangezien de caseback ook goudkleurig is.
De back cover lijkt goud, maar is staal. (Staat er ook op: fond acier inoxydable).
Wel top voor de achtergrond van het merk beter te leren kennen!