Zoals misschien al te zien is ben ik gloedje spiksplinter nieuw op dit forum. En dat is natuurlijk niet voor niks. Om heel eerlijk te zijn draag ik zal nooit een horloge, ik bezit er wel een maar die ligt inmiddels al een tijd stof te happen.
De reden dat ik mij hier heb aangemeld is heel simpel: mijn vriendin heeft een zakhorloge geërfd. En ik kom er met mijn kennis over horloges niet uit (ik weet nul komma niks er vanaf). Wie kan mij (lees: ons) op weg helpen met het merk en eventueel andere info?? Zie foto’s hier onder:
Helaas , zo te zien niets bijzonders en het belangrijkste onderdeel is vreselijk beschadigd namelijk de wijzerplaat en dien is niet meer te repareren , tenminste dat zou niet de moeite waard zijn .
Thanks voor je reactie.
Het gaat mij niet om de waarde of, of hij nog te repareren is. Maar om welk merk het is en uit welk jaar.
Bijzonder is hij voor andere niet maar voor mijn vriendin (en mijzelf) wel
Dus mocht iemand nog weten wat voor een merk het is en misschien wat meer achtergrond info
gekkehuus Schreef:
Helaas , zo te zien niets bijzonders en het
belangrijkste onderdeel is vreselijk beschadigd
namelijk de wijzerplaat en dien is niet meer te
repareren , tenminste dat zou niet de moeite waard
zijn .
Het merk is Oryx, vandaar het logo want een Gemsbok is een Oryx gazelle.
Voor wat betreft de leeftijd zal je het uurwerk goed moeten bestuderen, maar ik gok zo tussen 1900 en 1920.
Thanks voor je antwoord.
Duidelijk antwoord. Zelf ben ik al even opzoek geweest naar de naam “Oryx” ik kan er persoonlijk niks van vinden op internet. Het zal mij ook niks verbazen als het merk niet meer bestaat.
Iemand die wat meer achtergrond info weet over het merk Oryx, of een linkje naar een mooie pagina
Groet,
Robert
Vintage1982 Schreef:
Hallo,
Het merk is Oryx, vandaar het logo want een
Gemsbok is een Oryx gazelle.
Voor wat betreft de leeftijd zal je het uurwerk
goed moeten bestuderen, maar ik gok zo tussen 1900
en 1920.
Blijkbaar is Oryx dan weer verbonden aan Wilka dat al iets bekender is, ik heb een Moreau horloge met een Wilka bumperautomaat uurwerk. Met wat foto’s van het uurwerk is vaak wel te bepalen wanneer deze ongeveer is geproduceerd.