Vintage Zenith Defy

70’s Zenith ‘Cassaforte del Tempo’ gescoord. Loopt mooi en strak mineraalglas. Dik maar bescheiden van diameter. Schroefkroon netjes. Leuke manufactuur automaat. Maar eens kijken of het wat is. Zoek eigenlijk versie met lei-grijze plaat en originele staalband. Soort toolwatch avant-la-lettre.

Hij is wel érg mooi! Beetje buiten mijn prijsklasse meestal :slight_smile:

Wat een kast! Wat een indexen! Wat een wijzers! (tu)

Lijkt mij typisch een horloge wat je i.r.l. moet zien, m.n. door die leuke hoge indexen. (tu)(tu)(tu)
Van harte Jeroen!

MartijnV Schreef:

Hij is wel érg mooi! Beetje buiten mijn
prijsklasse meestal :slight_smile:

Goed uitgepakt gokje, dus prijs viel wel mee. Er zijn ook types met sneltikker 28800, die zijn veelal duurder.

Brutus Schreef:

Lijkt mij typisch een horloge wat je i.r.l. moet
zien, m.n. door die leuke hoge indexen.
(tu)(tu)(tu)
Van harte Jeroen!

Klopt wel inderdaad. Zenith-kwaliteit straalt er wel vanaf overigens. Beetje een pannekoek op leer (nu), dus er moet een mooie stalen band in 70’s stijl op. Iemand ideetje?

Hoe heet die jongen ook al weer die een Zenith El Primero uit de jaren '70 restaureerde en van Zenith een wijzerplaat en wijzers kreeg? Dat horloge heeft een prachtige metalen band, zelfde type als mijn Zodiac ook heeft, dikke massief stalen schakels.

O ja, deze dus :slight_smile:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,230834

En mijn Zodiac

Zoiets bedoel ik inderdaad Martijn!

Frustrerend dat er een poos geleden een heel stel NOS banden van Zodiac op ebay stonden :frowning:

Zo heb ik eens een NOS band voor een vintage Glycine gekocht. Kon alleen per 10! :smiley:

Zo heb ik eens een NOS band voor een vintage Glycine gekocht. Kon alleen per 10 stuks! :smiley:

Zoiets?

400527532744

of eh…
330617033502

deze is héél gaaf!
141160881152

kwijl…
141160879608

Vaak wel aparte bevestigings systemen
O ja, het zijn ebay nummers :slight_smile:

Aanzet is slechts 18 mm… Anders wist ik het inderdaad wel!

Dan zou ik voor een jaren '70 NSA band gaan, b.v. 330669483130

Meestal hele goede kwaliteit, niet super zwaar.
221342982414

Of een mesh band?

http://www.thewatchsite.com/8-seiko-citizen-trading-post/76650-luxury-mesh-made-germany-us-145-fs.html

Prachtige klok! Proficiat.

Mijn beste,

Proficiat met deze schoonheid!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie aanwinst Jeroen! Goede keuze!
Op zo’n Defy hoort maar één band, een “ladder” van Gay Frères:

Over bovenstaande Defy heb ik destijds net iets te lang getwijfeld en daardoor dus misgegrepen. Baal ik nog steeds een beetje van (al kom ik niets tekort hoor ;)).

1 like

Proficiat, heel apart (tu)
En ik moet Eddy gelijk geven,
zo’n H band lijkt me top!

mvg

Die band moet het zijn, inderdaad. Maar vind hem maar eens…