Vintage Zenith only

Ik weiger te spammen. Scroll maar vier berichten naar boven. :joy:

3 likes

Gelijk heb je, vintage Zenith eigenaren breken hier geen records :grin: en toch moeten er wel een paar zijn?!! :roll_eyes:
Toevallig de mijne net weer op moeten winden dus dan ook even beschikbaar voor dit plaatje.

4 likes

Met dat o zo herkenbare datumvenster :+1:

1 like

4 likes

Recent scoorde ik op Catawiki mijn eerste klus horloge, een eenvoudige Cal.126. Inmiddels ben ik onder leiding van een goede vriend die horlogemaker is begonnen aan de demontage. Het is een ‘coaching on the job’ traject. Het demonteren is gelukt, nu eerst op vakantie en dan deel 2.

6 likes

Respirator X

7 likes

Geen datum snelverzet, was wat lui vanmorgen…

8 likes

Plaatjes van mijn port royal


8 likes

12 likes

Zo zie je tijden lang niets en dan ineens twee toppers :+1:

2 likes

Ik geniet zo van dit horloge.

13 likes

Een jaar geleden bood ik een vriend aan dat ik zijn Zenith wel een service kon geven.
Nou dat heb ik geweten!
Wat een toestanden heb ik ermee gehad!
Service ging perfect, snaarstrak, 0 sec p.d. BE o,o
Kat in het bakkie dacht ik🫤
Maar toen: datum palletje gebroken.
Nieuwe besteld bij Willem ( Veldeszenith)
Bij opnieuw monteren bleek hij altijd al ondersteboven te hebben gezeten. !:roll_eyes: Hoe dan? Ja echt!
Een oude reparatie bleek erg knullig uitgevoerd. Hij heeft daarna nooit meer goed gelopen.
In elkaar gezet: Kastschroefjes bleken niet goed. Te lang, ze hinderden de datum schijf!:sob:
Weer de hulp van Veldeszenith ingeroepen…
Toen: een schroefje van de brug afgebroken :triumph:
Nogmaals contact opgenomen met Willem, nieuwe platine besteld…
Toen kreeg ik hem toch niet meer goed. Ook kwam ik erachter dat de rotor teveel speling had
En uiteindelijk: een geheel ander binnenwerk gevonden.
En de hele mikmak aan Veldeszenith overgelaten.
Op de laatste Rikketik kreeg ik hem weer terug, helemaal goed. Eind goed al goed, zullen we maar denken😜
Een keer raden wie ik heel hartelijk wil bedanken!

7 likes

Ze


Zenith surf

4 likes